MER MEDESINER

I går kveld ringte mannen legevakta. Han ville ha en forsikring om at det er trygt å ha meg hjemme. Det går litt på nervene løs for oss begge når dette blodtrykket mitt har vært som det har vært så innmari lenge. Vi ble beroliget. Men fikk beskjed om å ringe legen min i dag tidlig.  Da skulle hun på legevakta ha sendt en epikrise til fastlegen min og beskjed om jeg måtte ha time i dag. Og det fikk jeg. Da mannen ringte ned før jeg våknet,var timen allerede satt av til 9.45. Så jeg ble vekket til full fart på morran.  Vi rakk akkurat ned i tide😮.

 

Mannen var med inn, så vi fikk forklaring på medisinene begge to. Trettheten og svimmelheten kan være bivirkninger av selo-zok (en type betablokkere) som er en blodtrykksmedesin jeg nå går på max dose av. Den har klart å senke pulsen min veldig bra. Men blodtrykket er fortsatt høyt. Derfor skal jeg fra i dag begynne på enda en type blodtrykksmedesin. Den heter Cozaar. Så skal jeg ned igjen om ei uke for å se om den har hatt noe virkning. Det håper jeg virkelig!!  Og jeg håper alle bivirkningene gir seg etterhvert. Men som legen sa. Det er bedre å heller slite litt med det enn å gå og vente på et hjerteinfarkt eller slag. Betablokkere hjelper til så hjertet ikke jobber så hardt og fort , og hjelper til å forhindre nettopp infarkt og slag. Så får vi håpe den nye typen fikser på trykket.

Nå er vi i gang med å bli flinkere med med matinntaket. Og ihvertfall skal jeg komme meg ut på daglige turer så fort formen bedrer seg. Og det tror jeg mannen har tenkt til også😃 Jeg har minka 1 kg på ei uke. Og det er jeg super fornøyd med😃

Ha en fin kveld😙

 

4 kommentarer
    1. Håper og tror det blir bedre dager for deg snart! Hold ut….<3 klem fra meg igjen. Håper snart tur og blodtrykk er i rute! Da går det bare en vei og det er oppover…

    2. Krysser fingre og tær for at det roer seg, og at du blir bedre. Håper virkelig at blodtrykket roer seg for deg.

      Jeg er kjempeglad fordi at blodtrykket mitt har vært stabil, og det har gått nedover og nedover. Sist måling hadde jeg blodtrykk på 115/58 noe som var lavt for vår aldersgruppe. Ikke faretruende lavt, men nå vil fastlegen måle igjen i februar, for siden jeg trener slik jeg gjør er sjansen god for at blodtrykket vil holde seg jevnt.

      Var litt svimmel i sommer, men det gikk over når jeg fikk i meg mer væske. Har ei venninne som går på blodtrykksmedisin, og hun sier hun blir svimmel av medisinene sine.

      Lykke, lykke til <3 🙂

      Ønsker deg en kjempefin torsdags ettermiddag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    3. Er det noe annet enn disse medisinene som kan hjelpe på dette med blodtrykket da? Eller er det bare å håpe på dem? Uansett håper jeg det ordner seg snart for deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg