MENTAL HEALING MED STRIKKETØY

Hei hei.. da har jeg en fridag igjen. Den startet med besøk til mannen nok en gang. Og jeg ble sittende på kjøkkenet og drikke masse kaffekopper med dem. Egentlig før jeg var helt våken. 

Ved 14 tida reiste besøket og jeg kunne endelig lage meg noen frokost-skiver. Kunne ikke få de fort nok i meg. Og da de endelig var nede i magen alle sammen, tok det ca en halv time før øya gikk i kryss og var umulig å holde oppe.

Plutselig var klokka blitt over fem og nå  begynner det å mørkner så smått.

Det går ikke helt å våkne ordentlig igjen kjennes det ut som, så da er nok denne dagen og regnes som over.  Ihvertfall med tanke på å gjøre noe fornuftig. 

Jeg kjenner humøret er dalende. Er så lei bortkasta dager. Men, men… 1 dag igjen å jobbe denne uka. Det er i morra. Og da kommer det på nytt noen fridager i strekk så jeg rekker å samle hode og kropp til noen fornuftige gjøremål. 

Kanskje jeg kvikner bittelitt utover kvelden, og strikker litt til på et prosjekt jeg begynte på i vinter en gang.

Jeg fant det frem igjen på Søndag da vi hadde besøk. Siden besøket hadde med seg strikkeposen sin.

Jeg holder på med en hals/skjerf . Har kjøpt inn store knapper i tre som jeg skal ha på. Så alt er jo klart til å få det ferdig.

Her er garnet jeg strikker av. Det lå i 1 av 3 poser med garn jeg kjøpte på ei kjøp og salg -side på Facebook.  Ikke akkurat mine farger dette her, men et spennende garn.

Jepp… dette får bli det eneste på planen av det lille som er igjen av dagen. Noen omganger i det minste…kanskje.

Det sies jo at strikking er bra for den psykiske helsen, så det er sikkert verdt et forsøk.

 

 

#dårligdag #strikking #trøtt #lei

 

3 kommentarer
    1. noen dager kan nok fortone seg som lange om en ikke har noe konstruktivt å ta fått på,strikking er fint å ha slike dager.Garnet ser spennende ut og jeg elsker dei fargene :=) nok til flere spennende ting dette

    2. Strikking er kjempesmart i forhold til det mentale tror jeg 🙂 Jeg koser meg veldig innimellom med strikketøy. Hjernen får liksom slappet av 🙂 Gleder meg til å se hva du får til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg