Medisiner og bivirkninger

Jeg ordnet meg julefrokost da mannen dro avgårde tidlig i dag. Det smakte av jul i det minste. Nybakt brød med sylte og sennep…og nissemelk😊

Satte frem smørpakka på benken i tilfelle jeg skulle finne på å bake i dag. Det er da tross alt noen timer igjen av dagen. Selv om jeg allerede har måttet ta en lur.

Vaskemaskinen er satt på ullprogram. Den er sikkert ferdig alt. Jeg får kreke meg frem fra dyna å få alle sokkeparene ut på tørkestativet.

I går var mannen på apoteket for å hente mer medisiner. Bl.a selo-zok. Blodtrykksmedisinen jeg bruker. Og der hadde han spurt om bivirkningene på den. Siden jeg er i så dårlig form som jeg er og har vært så lenge nå. Sover utrolig mye og orker ikke noe særlig ellers heller.  Han fikk til svar at det de oftest hørte av de som gikk på max dose av den ( som jeg gjør)var nettopp sånn som jeg er. Slapp og trøtt. Pga lav puls. Altså at hjertet jobber i sirup-fart.  Og så fant jeg ut selv at med diagnose/depresjon blir det et skikkelig sammensurium av negative tanker og trøtthet. I går vurderte jeg om jeg skal ta opp med legen på tirsdag om hva hun mener om å begynne på antipsykotika igjen.  Jeg har IKKE lyst! Jeg følte meg som en Zoobie med den andre typen jeg prøvde, trøtt og la på meg. Var ikke meg selv. Den første jeg prøvde fikk jeg utslett over hele meg i løpet av ei uke. “Restless legs” fikk jeg også. Av begge to tror jeg.

Men jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å være som jeg er nå. Kanskje går det an å prøve en annen blodtrykksmedisin i stedet også. Ikke vet jeg. Det er bare det at nå ser det ut til at blodtykket er ganske stabilt og normalt. ENDELIG.  Det er neimen ikke lett å vite hva man skal gjøre. Jeg får spørre og grave hos legen på tirsdag. En ting jeg ihvertfall kjenner jeg er mer og mer glad for, er at jeg slipper å tenke mer på jobb oppi alt sammen!

HA EN FIN DAG!

 

2 kommentarer
    1. Huff det hørtes ikke noe særlig ut.

      Takk og lov har jeg ikke noen bivirkninger med min blodtrykksmedisin!

      Mitt blodtrykk har vært jevnt siden jeg begynte på blodtrykksmedisin, og legen tror at treningen har hjulpet meg med å stabilisere blodtrykket.

      Mannen min gikk med 24 timers måling nå fra torsdag til fredag for å sjekke om han har høyt blodtrykk. Hver gang den begynte skvatt Hera. Hun likte ikke lyden av apparatet nei!

      Ønsker deg en kjempefin søndag <3 .)

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    2. Høres ikke greit ut i det hele tatt. Du MÅ ta en prat med legen igjen…og bra trygd er på plass. Du har nok med deg selv om du ikke skal møte på en jobb også. For det er utmattende i seg selv! Klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg