MÅTTE TIL LEGEVAKTA I DAG

Jadda … når man har det for travelt, med alt for lange buksebein, og det pga at det er aller best å bruke alt som er mannen sitt, f.eks kaffekoppen hans, vannglasset hans, t-skjortene hans og PYSJBUKSA hans. Ja da er det fort gjort å snuble i de alt for lange beina.

Og det gjorde jeg skikkelig i går kveld. Hadde ligget og slappet av på sofaen og skulle forte meg ut av den da jeg tråkket på buksebeina og plutselig lå så lang jeg var. Jeg landet hardest på det ene kneet og albuen. Og stanget hodet i en spisetuestol.

(bilde lånt av pixabay)

Det første jeg kjente etter var om kneet var på plass. Siden jeg har proteser i begge knær er jeg livredd for å ramle.  Jeg ødela meg skikkelig for nøyaktig 5 år siden pga det. Knakk ankelen tvers av og det samme med det ene leggbeinet. 4 brudd og en brist endte det med. Og tilsammen 3 operasjoner.

Overlykkelig over at kneet satt som det skulle kjente jeg ikke så godt at jeg hadde slått albuen såpass hardt i gulvet at det hadde gått utover skulderen. Ikke før seinere utover kvelden begynte det å verke mer og mer i den.  Tilslutt klarte jeg ikke å løfte armen ut eller opp. Så det ble ingen jobb på meg i dag. Jeg fikk komme inn til legevakten istedet.

Hun var 99 % sikker på at det ikke var brudd. Ihvertfall ikke noe som trengte operasjon. Og da kunne jeg vente en dag eller to for å se om det fortsatt er like vondt. Er det det, skal jeg reise å ta røntgen . Rekvisisjonen ligger klar i veska. Så slipper jeg innom legen igjen. Og det er jo bra.

Så da får jeg bare ta det helt med ro med armen et par dager da. Og se hvilken vei det går.

Ha en fin kveld.

 

#snublefot #forstoreklær #pysjbukse #vondt #brudd? #legevakten

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg