Matlysten er borte igjen.

Nå har det gått minst 12 uker siden jeg fikk resept på vektreduserende tabletter av legen. Jeg begynte på dem med en gang, og matlysten forsvant nesten helt den første og andre uka pga uggen form.

Etterhvert godtok kroppen tablettene og jeg fikk igjen noe av matlysten. Meninga med dem er at jeg ikke skal bli så veldig sulten, og det er helt greit det, men det er ikke så greit å bli kvalm og ekkel. Faktisk kom maten opp igjen et par ganger også. Fysj!!

Da jeg endelig var kommet opp i full dosering som er 4 tabletter daglig og hadde brukt det et par uker, var esken tom.

Jeg dro rett til apoteket for å hente ut en ny eske, men så enkelt skulle det visst ikke være. De var like tomme som meg. Og det var de i hele resten av landet også. Noe så dumt! Jeg som var så godt i gang. Esken holdt ikke i mer enn 5 uker, og jeg hadde mistet mellom 3 og 4 kg. 

Nå har jeg ventet i 7 uker før jeg endelig fikk tak i nye denne uka. Kiloene rakk akkurat å komme på plass igjen og jeg må begynne hele prosessen på nytt. Så i dag er jeg på dag 2 med kun 1 tablett og begynner å bli i uggen form igjen.

Jeg var i butikken i sta for å handle inn litt mat. Fikk da handlet noe middag og div annet. Men nå jeg skjønner ikke hvorfor jeg gadd det. Det eneste jeg hadde lyst på av det jeg handlet var yoghurten jeg kjøpte. Heldigvis var mye av det andre tørrvarer og ting jeg kunne putte i fryseren. Da holder det seg i hvertfall til jeg får lyst til å spise igjen.

Kan hende var det denne som ble middagen min i dag.

 

Nå har Esther hund fått mat også, så nå er min plan å legge meg og lese ei god stund i krimboka mi mens Esther slapper av i skyggen ute. Det er deilig temperatur i dag.

Ha en fin sommerdag ♥ 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg