MAT, MAT, MAT

Det er stort sett det det går i her, når formen ikke er på topp.  Da er det omtrent bare kokkelering jeg orker å holde på med. Og det er jo greit, for mat må man ha😁 Det første jeg oppdaget i dag var at det var for lite brød til oss begge 2 til frokost.  MEN … det er da jeg finner andre løsninger😃 Jeg hadde en del rester ferdig kuttet opp etter fyllet til bakepotetene i går. Pluss litt kryddersmør. Jeg hadde også 4 taco-båter i kjøleskapet som burde vært stekt snart, linser var gjemt igjen etter pizzaen på mandag. Og paprika hadde jeg. Så kjekt😊 . Jeg fylte taco-båtene med det. Pakket de inn i folie og varmet de til båtene var ferdig stekt. 

 

Her er den ferdig stekt og innholdet er blitt lunt. Kunne nok latt de stå lenger så osten hadde smelta helt. Men det var godt som det var også😊

 

Mens dette sto i ovnen satte jeg i gang Mr. Kenwood i dag også. I dag fikk han prøve en ny melblanding som jeg kjøpte tidligere i uka. ( oppskrift på brød står på pakken) Med forheving, etterheving og steiking går klokka. Så da jeg endelig kunne ta nybakte brød ut av ovnen kom mannen i full spurt inn kjøkkendøra. Jeg rakk så vidt å forevige brødene med et bilde før de skulle testes med Nugatti på😊 Han har nemlig ikke spist det på flere måneder nå. Og gjett om gliset var stort da han kom inn for å smøre 2 skiver til. Han var i himmelriket…hehehe. Tydeligvis brukbart brød🤣 Jeg har ikke smakt på det selv foreløpig. 

Jeg har hatt nok med å rydde etter all kokkeleringa i dag og i går kveld. Til og med vaska over gulvet. Men nå begynner jeg å bli sulten, så da er det vel bare å steppe ut på kjøkkenet og rote det til igjen med middagen snart. Jeg skal bare sitte ned og strikke noen runder på lua til mannen først. Den er nemlig snart ferdig😊

 

#mat #restemat #melblanding #brød

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg