Mandagen min.

Jeg er i Hokksund igjen . Hos min mor. Jeg måtte reise nedover i går kveld, for hun fikk en time hos øyelegen i Drammen allerede i dag. Hun syns det har vært noe rart de siste dagene med øyet hun opererte for grå stær for få uker siden. Hun ringte dit i går for å si i fra, og i dag har vi altså vært der. Legen sa det var godt vi kom. Hun hadde fått regnbuehinnebetennesle på øyet. Nå må det dryppes hver time gjennom hele dagen frem til kontroll på fredag. Det er bare å krysse fingrene for at det har snudd til det bedre innen da.

I kveld skal vi kose oss med skinkesteik sammen med eldstesønnen og svigerdatteren min. Han har reist for å hente henne på jobb nå. Og jeg kokkelerer maten ferdig til de kommer hjem. Kanskje kommer yngstemann bort og spiser sammen med oss også.

Det har vært en lang dag i dag syns jeg. Vi har vært på farta lenge i dag. Det kjennes i hodet.

Det har blitt skikkelig høst her nede. Da jeg kjørte gjennom gata i sentrum i går kveld var det tent lys i alle trærne langs gata. I dag var det grått og trist nede i sentrum.

Dette bildet er fra en bakgate. Et kjempetre som tviholder på bladene så godt det kan.

Det hadde kommet noen snøfnugg i natt. Jeg så det på bakken på morgenen i dag. Heldigvis ble det fort borte.

Yngstesønnen tok med bilen min opp i garasjen til faren sin og fikk byttet om til vinterdekk for meg. Det var greit å få gjort det nå. Da kan jeg kjøre trygt når jeg skal hjemover igjen, uansett vær.

Nå må jeg være kokk ei stund her så maten rekker å bli klar i tide.

Ha en fortsatt fin kveld😚

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg