Mail fra legen i går.

Det kom en mail fra legen i går. Jeg hadde ikke ventet svar på blodprøvene før etter påske en gang. Alle prøver var fine bortsett fra stoffskifte.  Det var for lavt. Så resept på medisiner var allerede sendt til apoteket. Jeg rakk å hente ut tablettene før de stengte, og nå er første tablett inntatt.

I mailen sto det at jeg burde få en time hos min egen lege om 2 uker (var hos en vikar på mandag), for å ta nye og flere blodprøver som kan vise om jeg kan ha en betennelse i skjoldbruskkjertelen.

Da skjønner jeg hvorfor formen har vært som den har vært de siste ukene. Og hvorfor det ble veldig tungt å ut å gå. Jeg tenkte det kunne være allergi som var årsaken. Om svarene på de prøvene var kommet vet jeg ikke.

Jeg tvang meg ut på en liten tur tidlig på kvelden i går alikevel. Hadde tenkt til å bare godta at kroppen går på lavgir en periode til medisiner begynner å virke som de skal, men  jeg ville gjøre det jeg kunne for å holde meg våken til kvelden. Jeg hadde jo endelig sovet ei hel natt til normal tid i går natt.

Og jeg klarte det. Jeg holdt ut til leggetid. Litt plunder ei stund i natt, og ga opp cpapen til slutt. Våknet halv 12 i formiddag, og er fortsatt helt tommelomsk i hodet.

Det våres skikkelig ute. Nå er isen borte på elva. 

 

Og om noen uker åpner Blaafarveværket igjen. 

Jeg skal dit å kjøpe mer te så fort de åpner. Jeg har visst gått over til å bruke te i løsvekt for det meste. Og der har de masse forskjellig å velge i.

HA EN FIN PÅSKE ❤️ 

 

14 kommentarer
    1. Får håpe det bedrer livet ditt altså, for når man hangler og ikke er i form så er det greit å undersøke..Bra du fikk medisiner før påsken <3 klem til deg..
      Te i løsvekt er det beste…

      1. Takk… ja jeg håper det. Nå var jeg jo så godt i gang med turer og et bedre liv.
        Godt jeg rakk apoteket og fikk begynt på pillene så fort som mulig 😊
        Klem 🥰

    2. Jeg hadde også for lavt stoffskifte. De fryktet kreft i skjoldbruskkjertelen min så den ble operert vekk for sikkerhets skyld, etter noen tester. Var IKKE kreft. Men den funket ikke likevel så var greit å ta den ut. Jeg må gå på medisiner hele livet. Merker ikke noe til problemene bare jeg husker å ta pillene. Og det har jeg gjort hver dag siden den gangen. I 2013 ble den operert ut 🙂

      1. Uff.. så godt det ikke var kreft i den!!
        Den ene venninna mi har også lavt stoffskifte og begynte på tabletter for 2-3 år siden. Hun er ihvertfall i god form 😊
        Jeg skal ta kontakt med legen med en gang over påske å få tatt flere blodprøverså fort som mulig.

    3. Kunne tenke meg at du hadde lavt stoffskifte. Da blir man fryktelig trøtt og sliten. Bare husk å ta medisinen med det samme du våkner og vent en halvtime før du spiser. Pass også på at alle vitaminer er som de skal i kroppen. Jeg har hatt skiten noen år og det er noe herk!
      Håper du får god oppfølging og hjelp hos legen.🤗👌🏻

      1. Ja, du har det du også ja. Tror det er ganske mange som har skiten, som du kaller det. Jeg har satt pilleboksen midt på kjøkkenbenken så jeg skal huske den før mat og all annen medisin. Vitaminene er nok i orden akkurat nå ihvertfall. Jeg forsto det som det aller meste ble tatt av blodprøver og at alt var fint bortsett fra stoffskifte. Skal høre nærmere med min egen lege etter påske.
        Fortsatt god påske til deg 😊🌞

    4. Vakkert bilde av elva.. mange år siden jeg var på Blåfarveverket..koselig der ! Gode ønsker for form og stoffskifte utfordringer… Påskeklem <3

    5. Så bra at du fikk svar på prøvene og at du har fått medisiner som får kroppen til å føle seg bedre. Nydelig bilde av elva 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin Langfredag, klem 🤗

      1. Tusen takk😊. Ja jeg håper det gir god effekt med medisinen etterhvert.
        Elva er fin, jeg liker vann 😍
        Hadde en helt super Langfredag 🌞👍

    6. Godt at du har fått svar og hjelp, sjøl om det betyr at du må huske medisin (jeg er nemlig håpløs på sånt..og kom akkurat på at jeg ikke har tatt vitaminene mine på to dager 🙈)
      Syns du er flink som står i detta, for å være tappa for energi er noe dritt, rett og slett!!
      Ha en riktig flottersfin påske 🐣🥰 Klemz

      1. Tusen takk 😊
        Dette blir den 4. medisinen jeg må ta daglig 🤔 og denne må tas en halvtime før alle de andre. DET kan bli litt plundrete. Håper jeg kommer inn i rutinen med det. Meg og rutiner hører ikke helt i hop.
        Det var dumt at kroppen streika igjen nå som jeg syns det begynte å bli bedre med gåturene mine. Pusten er ikke med meg for tida og energien ligger langt ned på skalaen. Trøtt og sliten. Men jeg klarte å gjennomføre skituren som var planlagt for gårsdagen 😊👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg