Må prøve å spare litt på strømmen

Her i huset blir det brukt enormt med strøm når kuldegradene holder seg under 10°-. I en lang periode nå har det vært  20°- eller mer på nettene og til langt på dag.

Vi fyrer med ved i den lille stua vi nesten ikke bruker, men det er kun der det er vedfyring. Vi prøver å “dytte” varmen derfra og inn i hovedstua med vifter.

Her inne står strømmen på hele døgnet. For å få det skikkelig varmt setter vi noen ganger på en gassovn også. Da hjelper det fort på temperaturen.

I kjelleren, som vi ikke bruker i det hele tatt, må det også stå på en vifteovn, ved vannrørene, så ikke vannet skal fryse. Nå har vi i tillegg måttet satt på enda en som står og blåser varme fra kjøkkenet og inn til vaskerommet av samme grunn. I 2.etg hender det også vi må sette på en ovn ekstra….alt dette kun for at ikke vannet skal fryse. Det suger kWh og kroner. Men hva skal vi gjøre da??? Vann må vi jo ha. 

Det jeg har funnet ut av nå er at jeg sjekker strømprisen pr time. Og det skal jeg fortsette med.

I dag ble ikke oppvaskmaskinen satt i gang før prisen hadde gått ned med 50 øre pr kWh. Og jeg slo av ovnen som varmer opp vaskerommet for en periode. Den får tåle å være avslått i de dyreste periodene. Mens jeg ventet på billigere strøm var jeg ute og hentet ved i stedet. Det varmer i skrotten det også. 

 

Middagen pleier vi å spise seint, så det er greit. Strømmen er billigere på kvelden enn ved normal middagstid.

Nå skal jeg sette meg å strikke sokker. Det trengs varme på beina både ute og inne.

Ha en fin dag😙

 

4 kommentarer
    1. Høres ut som du sannelig må jobbe for å holde på varmen for tida. Ved gir jo den beste varmen, Sokker er også gode å ha! 🙂 Etter at vi flyttet til leilighet med sentralfyring, trenger jeg ikke tenke på kostnader med oppvarming, siden det er inkludert i husleien.

      1. Åh.. da er du heldig!
        Jeg hadde en liten leilighet før vi flyttet sammen hit. Der var det minimalt med strøm til oppvarming siden jeg hadde leiligheter både over, under og vegg i vegg. Det er noe annet her ja…huttetu. Men så er det helt nydelig her i sommerhalvåret da😃 Jeg får trøste meg med det😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg