LUNSJ PÅ JOBB

Endelig er det kvelden og mørkt, og jeg har lagt meg godt til rette under dyna for å se på TV.

Har vært på jobb i dag. Stabla og satt inn varer stort sett. 

Da en kollega og jeg holdt på med hermetikken ble vi litt opptatt av hva som var godt og ikke av boksemat.  Var lys eller mørk lapskaus best?  Eller den med erter, kjøtt og flesk. Ingen av oss spiser så mye av noe av det egentlig. Og vi diskuterte litt om prisene på det og sånn. Og plutselig fikk vi se at spagetti a la capri bare kostet 25 ,-.

Jøss, det var da veldig billig i forhold til mye av det andre! Antagelig er det vel tilbud på den nå da. Hos oss blir ofte prisen satt ned automatisk på noe av det andre butikker har tilbud på. Det er ikke bestandig vi oppdaget det før vi ser det i kassa, eller ser prisen på hylla da vi stabler inn varene.

Hmm.. tenkte vi. Kanskje det hadde vært godt til lunsj. Så det endte med at vi kjøpte hver vår boks. Han hadde pause før meg. Han ordnet med kjele, og på få minutter hadde han varm mat. 

Jeg derimot husker at jeg spiste dette både varmt og kaldt en gang i tida. Og da snakker vi for mange år siden. Så jeg åpnet bare boksen og fant en gaffel. Spiste rett fra boksen og kjente smaken av gamle gode minner.

Men jeg skal nok innrømme at den hadde smakt litt bedre oppvarmet  😊

 

#spagettialacapri #lunsj

 

 

 

 

10 kommentarer
    1. Mange år siden jeg smakte “alacapri” som vi sa.. Har bare spist den varm jeg da..og det var jo ganske godt minnes jeg 🙂 Ønsker deg en fin morgendag <3

    2. Ja det smakte ikke værst😊 Husker broren min og jeg slåss om å få mest mulig av pølsene og kjøttbollene😁
      Ønsker deg om fin dag i morgen også.

    3. Jeg kan ikke utstå spaghettien i den boksen..blaut, ekkel. Men en av ungene elsket den der, de andre ikke. Smak og behag.
      Det eneste jeg kan gafle i meg kaldt rett fra boksen er Vesterålen fiskeboller. Kun det merket! Liker ikke kald middagshermetikk, egentlig lite glad i middag på boks. Det desidert verste jeg har smakt, er “Erter, kjøtt og flesk”. Slingsete kjøtt..jeg brakk meg faktisk. Aldri igjen! Jeg tror faktisk jeg måtte være i ferd med å sulte ihjel for å få den der ned.

    4. Tror ikke jeg har smakt denne, men lapskaus på boks har jeg spist. Mest den gangen jeg drev butikk og spiste middagen der. Men det må varmes ja 😉

    5. Å det var fast middag hjemme hos min første kjæreste når han ba på middag- Den og spaghetti rmini. Bare å se boksen fikk meg til å minnes “gode gamle dager” sånn midt på 80tallet

    6. hehe….unnskyld mine ord nå…

      Men dette kaller jeg “grisemat”
      Spiser ikke….

      Men spiste det for 30 år siden….Den gang jeg ikke var god kokk, hehe….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg