LIVET FOREGÅR PÅ TV-SKJERMEN

På søndag fungerte jeg nogenlunde 2-3 timer, og var fornøyd med det. Siden da har jeg stort sett blitt liggende igjen. Mandag sov jeg 3 og 4 timer i løpet av dagen. Jeg kjempet meg ut en tur i mellomtiden for å bære inn ved. I går var hodet i merkelig form igjen. Svimmel og rar. Etter en test av  blodtrykket skjønte jeg grunnen. Utpå kvelden var det nede i 95/45. Da er det ikke så godt å reise seg eller bøye seg.

Maten jeg får i meg går nesten tvers i mellom. Flyr jo resten av dagen på do. Så da blir jeg liggende her da….uten energi til strikketøyet engang.

Livet mitt foregår på tv-skjermen.  Der ser jeg på alt fra matlaging til turer med Monsen og 71°nord. Jeg drømmer meg bort. Skulle ønske jeg hadde klart en skikkelig  overnattingstur ute jeg også. Med fiskestang og hengekøye eller telt. Sønnen min blir med meg hvis det noen gang kommer til å skje. Jeg spurte han i går. Kanskje begge sønnene blir med tilogmed. De er vant til å være på skautur med fiskestanga. Helst ville jeg skaffet meg en gummikano…en sånn som jeg så Monsen brukte i Alaska. Jeg skal ikke til Alaska jeg altså. Men en tur på fjellet i nærheten her, eller en padletur på Soneren eller Krøderen som er 2 av de nærmeste vannene her hos meg hadde vært gøy. Jeg tror jeg må spare til en sånn kano.

På matprogrammene drømmer jeg meg bort i all den gode maten og de fint dekkede bordene. Tenk å kunne orket å laget i stand middag for noen få stk. Brukt tid på å pynte og dekke bord. 

Jeg ligger også og ser på klær, sminke og flotte negler som så mange har på skjermen. En tur ut og fått manikyr hadde vært kjempegøy. Her har jeg 2 bukser jeg bytter på å bruke. En treningsbukse og ei joggebukse. Som overdel blir det bare å dra på seg ei av de store t-skjortene til mannen. Og en eller annen genser utapå der. Jeg tror jeg burde vært i en klesbutikk for lenge siden. Men så har jeg jo satt meg det i hodet da, at jeg skal sy selv. Og når jeg ikke orker å begynne med noe som helst, blir det dårlig stelt med garderoben. Jeg får fortsette å leve gjennom tv-skjermen og drømme meg bort.

Jeg har hentet inn ved nå rett før det ble mørkt. Treningsbukse og t-skjorte er på. Medesiner er tatt. Og jeg har spist lomper med skinke i. Det er godt. Jeg tror magen min liker lomper mye bedre enn brød, skal jeg være ærlig. 

 

Ha en fin kveld.  Enten med å drømme deg bort i tv-programmer eller forhåpentligvis leve et virkelig liv 😙

6 kommentarer
    1. Godt å ha tv og diverse programmer å drømme seg bort i. Veldig leit at du har det slik du har det. Sender en god klem med ønske om bedre dager for deg, og at drømmer kan bli oppfylt! 🙂 <3

      PS: Ser Masterchef vi også. Fascinert over alt som går an å lage 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg