LITT HER OG LITT DER

Jeg fikk tatt en arbeidstime med veden i går kveld. Jeg holdt på i ett, uten et minutts pause.

Jeg kastet inn den haugen med tørr ved som mannen hadde kappet opp. Det er trening. Bøy og tøy, gå og kast. 

Jeg brukte ikke en time på det , så jeg kappet noen tynne stokker selv også. Og da det var gjort ble det ei lita runde til med med samme leksa. DA var jeg gåen, og trodde jeg nærmet meg en times jobbing.

Jeg pakket pent inn resten av stokkene og vedkappen i plast, og kreket meg bort til bord, stol og telefon. Ganske godt beregna fikk jeg se på telefonklokka. En times jobbing, akkurat som planlagt. Og ganske så lurt å ta det på slutten av dagen. Klapp på skuldra til meg. 

I dag har jeg sovet lenge…alt for lenge. Men jeg er i gang litt her og litt der.

Klesvaska henger ute i sola. Det er knallvær i dag også. 

 

Har dratt med meg et enkelt håndarbeid ut.  Tar noen få rader innimellom, før det blir for varmt i solveggen. Da blir det en tur inn for å finne på noe annet.

 

Persillebladene ble lagt på brett i stekeovnen i dag.  Der skal de få ligge til de er helt tørket. 

 

 

I neste runde inne pusset jeg et vindu utvendig og innvendig. Et jeg har gått og irritert meg over lenge nå, men ikke gjort noe med. NÅ er det endelig gjort.

Gardinene får ei runde i vaskemaskinen. Litt usikker på om jeg skal henge dem opp igjen, eller om jeg skal bytte ut med et annet par ei stund.

Samtidig sitter jeg og lurer på om jeg skal gå løs på vegger og tak i rommet der vinduet er.

Det er ikke noe stort rom.  Kun en gang mellom de to stuene her i huset. Jeg får se. Det hadde ikke vært dumt med skikkelig såpelukt i huset. Før jeg gjør noe som helst mer nå er det tid for mat kjenner jeg.

Ha en fin ettermiddag og kveld😚

 

6 kommentarer
    1. Da har du jammen vært flink i dag… Da vi bodde i huset hadde vi peis.. og også ved .. sånne gjøremål gir god trim det ja… Persillen ser fresh og fin ut..og gir nok god smak når den blir tørka også… Fin kveld videre til deg <3

      1. Ja vedarbeid kjenner man at man holder på med😊
        I dag skal jeg knuse persillen og ha den på glass. Det gir nok litt smak i gryter og panner det også😃
        Ha en fin dag😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg