Lenge siden sist.

Hei, hei… det er lenge siden sist nå. Altfor lenge. Jeg har druknet meg i bøker og spennende lesing i det siste. Jeg har lest noen krimbøker, innimellom en serie jeg har begynt på. Blir jo helt oppslukt. Serien er min, så den ligger klar her hjemme.  Krimmen låner jeg på biblioteket. Den siste uka har jeg lest ut 2 bøker som jeg lånte sist jeg var i Hokksund. Det er ca ei uke siden. De er klare til å byttes ut med nye da jeg skal nedover igjen i løpet av helga. Ellers har jeg prøvd meg på et par gåturer.  Den siste var på søndag, og siden har formen vært laber, med vondt i brystet og småfeber. I dag virker det som det begynner å løsne. Så kanskje jeg er klar for tur igjen i morgen.

I går reiste jeg bort til ungdomsskolen her borte for å se på fotballkamp.  Yngste barnebarnet skulle spille bortekamp mot laget her oppe. Det ble en skikkelig spennede kamp. De vant med nød og neppe da de fikk inn et siste mål i løpet av de siste 10 sekundene. Mer spennende kan det vel ikke bli.

Neste helg skal de spille cup. Jeg fikk vedig lyst til å reise å se på dem da også. Cupen skal være på Åssiden i Drammen. Det burde jeg få til. Det er kjempegøy å se hvor ivrige de er ute på banen.

Ellers har jeg fått med meg at våren er her. Men i år har det vært dårlig med såing så langt. Noen blomsterfrø jeg sådde av egne frø fra i fjor har enda ikke kommet opp. Det er over ei uke siden jeg sådde i ei urne ute. Så da spørs det vel om det blir noe av dem. Det har ikke akkurat vært varme netter enda.

En paprikaplante vokser opp i ei blomsterpotte inne, men den ble nok sådd altfor sent til at det blir frukter på den før høsten dukker opp.Tror ikke jeg vil plante den ut riktig enda.

 

Tomatfrø har jeg ikke sådd i det hele tatt i år. Jeg får kjøpe ei plante så jeg har litt her i hvertfall. Også har jeg kjøpt en pose meg gulrotfrø. De skal jeg så før helga. Det kan bli spennede, for det er det mange år siden jeg prøvde meg på.

Jeg burde nok hatt et drivhus. Det ønsker jeg meg.

Gressløken kommer som bare det. I år skal jeg sørge for å høste av den mange ganger i løpet av sommeren, så jeg er sikker på at jeg har hele vinteren igjennom. Det holdt nesten denne vinteren. Gressløk er jo så godt. Burde bruke mye mer av den enn det jeg gjør. Jeg skal jammen gå ut å plukke inn nok til et glass med pesto allerede i dag jeg.

Ha en fin dag da😚

5 kommentarer
    1. Heisann, der er du jo 😀 Det har blitt vår siden sist 😉 Lykke til med såing. Gressløk er ganske takknemlige å ha i hagen, ja 😉

    2. Så kjekt å se deg igjen her ♥ Og veldig kjekt å høre om barnebarnets bragder. Og så er du jo så heldig at du kan være med og støtte opp om kamper og ting, det har stor verdi og er nok en stor glede 🙂
      Såing har ikke jeg gjort noe av i år. Det kommer heller ikke til å bli gjort, men jeg ser at mynten jeg plantet i fjor kommer opp nå, så noe har jeg visst. Og mynte bruker jeg en del. Gressløk hadde jeg også, men jeg tror den er avgått ved døden 😉
      Ha en herlig fin kveld ♥ Klem

      1. Tusen takk❤
        Fotballkamper med barn og barnebarn er alltid gøy å se på😃
        Jeg har laget gressløkpesto av noe av gressløken min i dag. Det er bra mynten din kommer kommer i år da, så har du litt egenprodusert du også🌞
        Fin kveld til deg også😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg