LAG POTETMOSEN SELV

Skrell poteter, og kok de møre. Knus med potetmoser (eller gaffel ). Bland inn smør/margarin og melk til den får den konsistensen du vil ha. Krydre og ha i det du vil av smaker. Denne gangen brukte jeg  salt, hvitløkskrydder, hakket purre og gressløk. Kjelen fikk stå på svak varme mens jeg rørte i alt sammen.

Dette var i går kveld. Kunne spist en hel tallerken full med bare mosen jeg . OBS! Det blir klumper i mosen når du bare bruker potetmoser eller gaffel. Men det er det som er godt synes både mannen og jeg😁

Prøv da vel😃 

 

2 kommentarer
    1. Det er veldig godt og enkelt..Pose spiser jeg aldri til pølse nei…! Det smaker jo papp.
      Eneste gang kan til nød være hvis det er et “lokk” med ost og skal gratineres i ovnen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg