KVELDSTUR MED HELL OG UHELL

Jeg syns ikke jeg kunne gi meg med turgåing, da jeg først kom meg ut kvelden før. Så rett før mørket kom i går kveld, tok jeg på meg gummistøvler og tok med Dino en liten tur oppi skogen. Jeg hadde jo lyst til å se om jeg kunne finne mer sopp også😊 Og jeg fant noen få.

De ligger til tørk på benken foreløpig.  Skal bruke de i middagen i dag tenkte jeg😁

Det var ganske trolsk og fint oppe i skogen, og jeg angret absolutt ikke på at jeg gikk ut i den deilige temperaturen. 

På vei ned igjen bestemte jeg meg for å gå litt bortover en traktorvei rett utenfor gården . Det var så deilig ute, og det var ikke blitt helt mørkt ennå. Men så er det det da… at jeg tydeligvis begynner å få som vane og surre til det lange båndet til Dino. Jeg syns det er så godt å se når han hopper og bykser fornøyd rundt med langt bånd.

Nå klarte jeg å få det bak det ene beinet mitt , og da Dino løp lykkelig avgårde forsvant beinet under meg og jeg endte i bakken med et brak. Skjørtet ble brått til miniskjørt som endte langt opp på lårene og jeg slo bakhode i bakken. Heldigvis var det mest gress der jeg landet, men jammen smalt det så jeg fikk vondt i hodet og ble kvalm med en gang. Sikkert mest sjokket over og plutselig ligge så lang jeg var. Da jeg kom meg opp igjen, hadde jeg lyst til å gå videre. Men jeg gikk bare noen få meter før jeg snudde og gikk hjem. Turte rett og slett ikke å gå lenger siden hodet var vondt og jeg var kvalm.

  I dag er det nesten bra igjen  og jeg har sittet ute ei stund med både kaffe og hjemmelaget solbærsaft. Safta går unna her gitt. Jo mer jeg venner meg til smaken jo bedre blir den😊 

Jeg skal høste inn et eller annet i dag også😊 Enten fra skogen eller fra hagen.

Ha en fin dag alle dere der ute❤

 

#kantareller #solbærsaft #kveldstur

 

6 kommentarer
    1. Det var det jeg sa. Du kom til å bli hekta på sopp plukking. Gøy å høre at det ikke bare er jeg som ramler rundt i skogen. (Håper det går bra med deg😊) Liker og å lese at det ikke er bare jeg som kan finne på å gå på skogstur i skjørt.

      1. Hehe.. Ja det var litt gøy det med soppen ja Er nesten bra igjen i hodet, så det gikk fint med den harde landinga. Gidder ikke å skifte til bukse veit du. Når skauen er rett på utsiden av døra😉 bare hopper i skoa eller gummistøvla og er klar😁

    2. Så flink du er til å komme deg ut 🙂 Deilig å få gått litt tur da 🙂 Jeg har ikke noe tid til sånt om dagen. Blir for sent etter jobb føler jeg 😮

      1. Ja nå har jeg vært flink et par dager.
        Hadde jeg vært på jobb hadde jeg ikke orka det. Der er den nok flying som det er. Der er Godt å komme seg ut på en liten tur😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg