KOSELIG BESØK I GÅR, TIME-OUT I DAG

Ja, i går hadde vi koselig besøk av bonusdatter og -svigersønn igjen😊 Alltid mye kos og latter da de kommer. I går hadde hun med strikketøy også, så vi gjorde et forsøk på å strikke litt. Men jeg med mønster og telling på mitt og hun med en knallhard 1.runde på sitt, ble det ikke gjort så mye. Men vi hadde det fremme…det skal vi ha kred for😁

 

1 meter popkorn (den laange posen til first price) ble helt i en bolle til forrett. Vi skulle jo ha middag på en søndag! Spagetti og kjøttdeig sto på menyen. Og siden de hadde lest på bloggen min at jeg var litt overivrig med sopp om dagen ble det raskt kommentert at de absolutt ikke trengte sopp i gryta. Hehe… Jeg hadde ikke tenkt tanken en gang om å blande den i maten. Begynner etter hvert å vite hva som er greit og ikke å ha i maten når de kommer. Løk og hvitløk er lov. Det gir nok smak det😁 Men jammen skal de få smake en liten steinsopp-bit hver engang. Sprøstekt smaker den som bacon. Det må vi få overbevist dem om! (Og dere 2 det gjelder,hvis dere leser dette. Jeg skal love å ikke smyge den inn i maten. Det er for ufint. Dere kan spise trygt her fortsatt😁)

I dag går dagen fra meg, men det får ikke hjelpe. Jeg ble litt opphengt i symesterskapet i natt.  Fant det nemlig på nettet, og har sett flere gamle episoder. Mannen har vært på jakt i flere timer i dag, og nå er han på vei til Kongsberg for å skjekke noen bildeler. 

Ja… da ringte han meg nå. Temmelig FORBANNA. Det var en kjepphøy slabbedask med null kundeservice som han snakket med. Ikke noe hjelp å få der. Kan hende den ene sønnen min kan hjelpe han med å finne ut av det. Jeg hadde han på tråden etter mannen min. Krysser fingrene for at de finner ut av delenummer og deler.

Det er kaldt ute her i dag. Skikkelig høst-tempetatur.

Så jeg skal kose meg med TV og strikketøy inne. Ha en lang time-out. Roe hode fra sopp og alt annet i dag. 

Takk for en fin dag i går dere 2 bonusbarna mine 😗

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Hyggelig med besøk da..og greit å få lufta strikketøyet litt selv om det ikke ble gjort så mye..hehe.. Jeg følger også litt med på Symesterskapet..liker sånne program jeg 🙂 Best å være ærlig om hva man har i maten..og heller håpe de vil smake frivillig en dag.. Fin ny uke til deg <3

    2. jeg har tørket masse sopp og malt til mel,brukt det isauser,gryter og på pizza,mange som har spist sopp hos meg uten å vite det,og dei har lovpriset maten :=) men når jeg plukker sopp er det noen som hardnakket beretter att sopp tåler dei ikke hi hi ,men spist det har dei gjort uten å vite det :=) men min sopp er trygg,den er kontrolert hos soppkontroll da :=) fin lue du strikker,likte fargene ,kjlig her også og sola forsvinner litt for hver dag,her i hagen min har jeg den kanskje ca 3 timer nå ,ikke mye det nei ,snart forsvinner den helt bak fjella ,da dukker den ikke opp i bygda før det har gått 3,5 mnd

    3. Så koselig besøk da, og bra å love at de trygt kan spise der fortsatt.
      Flott prosjekt du har på pinnene, og fine farger 🙂
      Du har fortjent en time-out nå ja, ingen tvil om det. Kos deg masse ♥ Klem

    4. Veldig bra dag hos deg dette. Fint at dere kosa dere med strikk og prat. Ikke lett å strikke og telle og prate…hehe… Sopp må man bli kjent med ja..De blir no trygge etterhvert! Ha en fin kveld da…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg