Kos med håndarbeid

Jeg begynte ikke med ullgarnet i dag jeg. Jeg dro heller frem igjen hekleprosjektet mitt da jeg ble sittende og skravle med min mor i telefonen. Ferdig i år blir det helt sikkert ikke, men mønsteret går av seg selv nå, og da er det det enklest å sitte med det mens jeg skravler. 

Dette her er visst et evighetsprosjekt. Ting tar tid å hekle eller strikke i størrelse “big “. 

Det som er værst er at jeg hekler for- og bakstykke hver for seg. Så hvis jeg en gang kommer i mål med en del, så er det bare å begynne helt på nytt med nesten samme jobben en gang til. Det er kjedelig. Det spørs om ikke denne toppen allerede er dødsdømt. Foreløpig kan den være grei å henge fingrene i. Men ullgarnet ligger og frister i posen sin.

Jeg har ikke noe mønster til toppen. Så før jeg legger den bort for vinteren er jeg nødt å skrive opp hvordan jeg har gjort det så langt. Ellers kan jeg  i hverfall glemme å prøve og fortsette på den senere.

I kveld er jeg alene hjemme. Sitter og koser meg med håndarbeide og hører på politikk på tv’n….hehe. Litt av en lørdagskveld. Men jeg tenker det kan være greit å følge med litt før valget. Og da holder det med å bruke ørene til dét, og ha øynene til heklenåla og garnet . 

Er susete og ekkel i hodet i dag, så det blir ikke seint før jeg pakker meg inn i dyna og setter på de siste episodene av serien jeg ser på.

Kos deg med det som er igjen av lørdagskvelden 😃

10 kommentarer
    1. Jeg kjenner den følelsen du har til hekletøyet ditt akkurat nå, at det kanskje er noe som ikke vil bli ferdig. Jeg har også hatt sånne prosjekt. Lurt å skrive ned ja, til du finner det frem en gang om noen år, som jeg har gjort noen ganger 😉
      Selv føler jeg meg også litt i ørska nå i kveld. Skjønner ikke helt hva det er, men er nok lurt å tenke på senga snart ja.
      Kos deg med serier og alt det kjekke ♥
      Klem

      1. Jeg var i ørska og merkelig form i hele går også jeg . Det ble ikke blogging på meg engang. Helt utafor☹ Det kjennes bedre ut foreløpig i dag. Prosjekter som blir lagt bort har lett for å bli liggende i måneder og år ja. Jeg skal skrive en lapp med hvordan jeg hekler mønsteret før den blir lagt vekk til ei pause😁
        Håper formen til er bedre i dag😚

    2. Jeg er overbevist om at det går an å hekle sommertopp på høst og vinter, og den ser lekker ut.
      Skjønner at det er kjedelig å hekle to like stykker, men den blir jo fin da – og du sier at mønsteret går av seg selv….
      Forstår at ullgarnet frister. Det var lekre høstfarger

      1. Ja, kanskje jeg bare får la den ligge i små perioder mens jeg strikker litt innimellom. Jeg vet av erfaring at det er veldig dumt å la et prosjekt ligge for lenge. Da er det vanskelig å komme i gang med det igjen. Jeg er litt mer ivrig på den akkurat nå. Om ikke alt for lenge kan jeg begynne å finne ut hvordan ermeåpninger og halsåpning skal bli😊 Hvis jeg får det til å bli nogenlunde fint er det kanskje ikke så ille å begynne på bakstykke etterpå😃

      1. Takk😊 Ja det burde gå an å fortsette med den utover høsten og vinteren😃. Jeg skal prøve å få den ferdig😁
        Fin mandag ønskes deg og dine😚

    3. Veldig veldig fint. Men kanskje du kan gjøre en vri og lage det andre stykket forskjellig. Skjønner den tanken der at du kanskje ikke kommer i mål…For dette er tidkrevende altså. Du får tenke noe lurt, kanskje det blir en håndkle i stedet.

      1. Takk. Ja dette tar tid. Jeg har lyst til å ha samme mønsteret foran og bak.Vi får se hvor langt jeg kommer før den blir lagt bort😊 (forhåpentligvis ikke for alltid). Da får jeg heller tenke ut om den kan bli til noe annet ja😁

    4. Ser ut til å være et vanskelig mønster. Den blir veldig fin dersom du fullfører. Kunne tenkt meg noe silke under med fin farge.

      1. Mønsteret er ikke vanskelig 😊
        Jeg tenkte å bruke en topp med annen farge under. Det tror jeg vil bli fint. Har veldig lyst til å få den ferdig en gang😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg