KOS MED FAMILIEMIDDAG

I går var det førjulsmiddag hos oss. Det var skikkelig koselig. Selv om jeg ikke rakk og pynte bord og dekke på så pent som jeg hadde lyst til. Jeg hadde sovet minimalt natta før og våknet med skallebank. Men middagen ville jeg gjennomføre uansett.

Jeg laget en rett jeg fant i oppskriftboka mi. En jeg har mikset sammen selv en gang og skrevet opp fordi den ble god. En blanding av Indisk/Asiatisk og Norsk.

Her forsyner gutta boys seg.

Legg merke til brettet med isbiter nederst. Det var til fingertuppene mine som jeg klarte å brenne skikkelig i det kokende vannet fra potetkjelen. Au au…Det hjalp å holde dem i isvannet under middagen. I dag ser det lovende ut.

Her er min svigerdatter. Syns det var et fint bilde av henne. Her måtte jeg redigere bort de to over her, for de lekte apekatter da de oppdaget at jeg tok bilde. 

Den ene “apekatten”, hennes mann og min mellomste sønn, knipset et bilde i full fart av oss andre. Her er det ikke snakk om å rekke og se hvordan noen blir seende ut eller noe annet. Ett bilde …ferdig med fotoseansen. Nå skulle det spises. Og sånn ble dét.

Alt og alle ble seende ut “som det vart, da det itte vart som det sku”. Men KOSELIG var det. Det er det viktigste. Og min mor annonserte en kjempe- overraskelse til oss alle sammen i julegave. Jeg tror flere av oss nesten ramla av stolen i glede.

I år manglet min datter, svigersønn og barnebarn. Pga. Koronaen turde jeg ikke å be dem nå rett før jul. Ungene går på skolen. Det er litt for mye smittefare. Det er vi enige om datter’n og jeg. Men i romjula håper jeg å ta en tur ned til dem. Jeg får bare la klemmene være og holde meg på avstand. 

 

Ønsker alle en fortsatt fin førjulstid. Her er ribba tatt ut av fryseren i dag. Vi venter besøk av bonusdatter-og svigersønn på julaften.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg