Korte dager og lange netter.

Dagene forsvinner for meg. Jeg plundrer med søvn om natta. Det blir nesten morgen før jeg endelig sovner skikkelig, og sover hardt og godt. Da blir klokka mye før jeg våkner igjen til en ny kort dag.

Med kaffekopp, oppvåkning og litt tid for meg selv, bestemte jeg meg for å ta klesvask i dag. Strikke mest mulig på det nye sokkeparet, og klippe ut de siste mønsterdelene til kjolen jeg skal sy. 

Jeg er ferdig med hælen på sokken nå. Så nå går resten fort og greit.

Denne er klar til og klippes ut. Og da er det bare én stor mønsterdel til å få på plass på stoffet. Pluss noen få smådeler. 

Det må jeg klare i løpet av kvelden.

Klesvaska er tatt. Den henger til tørk i stua med vedfyring. Der tørker den fort.

Det er helt svart utenfor vinduene allerede, og jeg føler at dagen er over før jeg får sukk for meg. Jeg skal prøve å hale den ut ei stund til med full belysning i stua. Natta blir sikkert lang nok alikevel.

Lag deg en god kveld😚 Jeg skal også gjøre et forsøk på det😊

 

13 kommentarer
    1. Huff, jeg kjenner så godt til hvordan du har det. Jeg har også hatt sånne perioder, hvor søvnen ikke kom før andre folk sto opp.
      Men når du først er oppe, så ser det jammen ut som du får gjort litt. Kjekt det. Fine strømper ♥
      Årstiden er lei, med korte dager enten man kommer seg opp eller ikke om morgenen, og verre blir det før sola snur.
      Stå på, du er flink du ♥ Klem

      1. Tusen takk😚
        Ja det er slitsomt å ikke få skikkelig søvn om natta.
        Vi blir bare nødt til å holde ut med disse korte dagene til det snur igjen. Får ta i mot de timene vi får med litt lys😊

    2. Spennende å følge med på prosjektene dine. ♥ Kjedelig at du ikke får god søvn på natta. Jeg er så heldig som sover godt og mye. Ønsker deg en fin kveld og ei god natt! 🙂

    3. Det er så slitsomt når søvnen ikke kommer, og man kikke på klokka og ser den nærmer seg tiden for å stå opp. Kjenner meg igjen, har en del sånne netter som spesielt kommer dagen før jeg vet jeg må opp tidlig. Jeg elsker de lilla sokkene du strikker på 💜 Hvordan gikk det med klippearbeidet?

      1. Ja samme her…det er ekstra ille med søvnen hvis man vet man skal tidlig opp en dag.
        Klippearbeidet kom jeg ikke i gang med i går. Har vært litt opptatt med å få ferdig en sokk😊 Så koselig å høre at du liker fargene og mønsteret på sokkene😊 Jeg kan sikkert strikke et par til deg også når disse her blir ferdige😊 Bare å si i fra hvis du ikke har nok ullsokker😚

        1. Ullsokker har jeg bare et par av, av den klassiske grå sorten. Allikevel er det alt for gæli at du skal strikke til meg, du har sikkert mer enn nok du skal gjøre.

    4. Ja, søvn….de trenger vi mye. Synd da at noen ganger den uteblir.
      Fine prosjekter du har.
      Må også tørke klær på stua der det er varm ovn:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg