Korte dager og lange netter.

Jeg er på den 3. hviledagen min etter en dag i Hokksund på mandag. Endelig fikk jeg gjort unna blanding og steking av karbonader og løk  til min mors 80-års lag i slutten av måneden. Broren min kom ned utpå kvelden, så han fikk  blandet ferdig den andre halvparten av deigen og tok den med seg hjem for å steke resten der. Vi vil ende opp med ca 50 karbonader med løk til sammen.

Jeg var ikke hjemme før over 1 på natta, og siden da har jeg hvilt og hvilt. Jeg er svimmel som ei kråke nå om dagen. Og gleder meg til å få tatt nye stoffskifteprøver hos legen i morgen. Svar får jeg ikke før i løpet av neste uke. Håper virkelig at dosen skal økes enda en gang, så det kan være håp om bedring etterhvert. Hvis ikke skal jeg prøve å pøse på med B-vitaminer. Foreløpig har jeg bare kjøpt en boks med multivitaminer. Ser ikke ut til at det hjelper.

Jeg sliter med å sovne skikkelig om natta. Er nesten inne i drømmeland før det begynner å klø i leggene så jeg må stå opp igjen. Klokka blir både 4 og 5 før det gir seg, og jeg kan legge meg igjen. Da blir det selvfølgelig til at jeg sover godt noen timer utover morgenen og formiddagen. I dag våknet jeg ikke før langt på dag. 

Sulten var jeg ikke før utpå ettermiddagen. Da hadde jeg sittet ute i sola med en kaffekopp i lange tider.

Frokosten ble etter langt og lenge spist ute på “Hellas-verandaen” min. Det var deilig med frisk luft ute blandt plantene mine. 

 

Etter nok en hvil, denne gangen med noen rader på hekleprosjeket mitt, fant jeg ut at jeg ville prøve meg på en rusletur. Det er deilig temperatur hos meg i dag.

Jeg rusla en tur bortover til Blaafarveværket.  Her er det åpent noen timer hver dag nå i sommer.

 

Innen jeg kom meg ut var det allerede stengt. Så jeg fikk klare meg med å ta en titt på dyrene som er på plass nå fra gangveien.

Kanskje ikke så godt å se på bildene, men her er det sauer ute og beiter, og kaniner og høns som holdt til inne i husene sine.

Jeg må gå en tur dit i åpningstiden en dag. Kjøpe meg vaffel og is på en av kafeéene samtidig. En sånn kjempevaffel som jeg spiste da jeg var der sist med en av venninnene mine.

 

ØNSKER DEG EN FIN SOMMERKVELD ❤️

4 kommentarer
    1. Det er viktig å hvile seg opp og ikke strekke strikken alt for langt. Håper at blodprøven din gir svar på om du må justere dosen på medisinen din. Det er jo godt å komme seg ut på tur og røre på seg, selv om det var stengt hos Blaafarveværket, Ønsker deg en fortsatt fin fredda, klems 🤗

      1. Ja det er godt å komme ut en gang i blandt. Nå har jeg dratt strikken for langt igjen forrige helg. Fort gjort.
        Medesindosen ble øket enda en gang.
        Fin søndag til deg 😊

    2. Veldig koselige bilder! 😉 Håper kroppen din tar lading og at du snart får overskudd til mer av det som gjør godt for deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg