KLART TIL Å SÅ OG PLANTE OM

I ettermiddag kom vi oss avgårde på en liten shopping runde. Det er neimen ikke værst. Vi var på Rusta i Krokstadelva en tur. Der fikk jeg kjøpt litt småtterier. Blant annet tomatfrø og  dette lille drivhuset med småpotter. Jeg har tenkt til å så paprikafrø i noen av dem også. Det gjorde jeg nemlig ute i fjor og det ble store planter. Men jeg var alt for seint ute med å putte de i jorda, så innen det kom knopper på dem var det blitt for seint på høsten. Det var egentlig noe jeg gjorde bare for moro skyld . Jeg regna ikke med at det skulle bli noe særlig ut av det. Derfor skal jeg være veldig tidlig ute i år.

Prøver med frø fra paprikaen i kjøleskapet i år også. Det blir spennende 😊

Men store potter til å plante om i, måtte vi innom i Hokksund etter. Der fant jeg heldigvis noen jeg kunne bruke på Hageland. Pluss at jeg fant noe å ha pottene i også😊 En til å henge på veggen og ei skål til ha i vinduet. 

Nå tenker jeg blomstene mine blir glade. Jord er nemlig kjøpt inn også, så nå skal de få vokse seg store og fine.

Spanderte på meg en ny en til stuebordet også. 

Alt måtte tas bilde av på spisestua under lyset, siden blitzen på mobilen har streika. Og jeg orket ikke å begynne med kamera og pc nå i kveld.

Det kommer nok nye bilder da alt er på plass😊

Ønsker alle en fortsatt fin kveld.

 

#planter #blomster #frø #så #tomatfrø #paprikafrø

 

 

5 kommentarer
    1. jeg vil lære deg en ny ting i dag også :=) paprikaplanten kan du nemlig ha inne om vinteren og stelle som en vanlig potteplante,så får du masse paprika på dem andre året,så rekker du ikke å få frukter i år,så blir det til neste år :=) lykke til,ps spisspaprika kommer raskest og bærer rikt med frukter

    2. Spennende. Jeg er ikke sånn som sår og har så mye planter. For vi flytter ut på hytta om sommeren, og kan jo ikke drasse med seg alle spirene og plantene frem og tilbake. Derfor kjøper jeg bare ferdige sommerblomster der ute, og veldig lite hjemme. Har bare sådd noe et par år, synes det var mye stress. Det skal jo tross alt stelles også.

    3. Ja det er sant, det må stelles. Det hender jeg gjør noen forsøk. Men det er ikke så ofte. I år vil jeg prøve et par slag 😊
      Hvis du ikke er hjemme om sommeren er det jo ingen vits å ha noe særlig stående der😊

    4. Det er gøy å så forskjellige ting. Jeg skal også så paprika, noe jeg har gjort før å fikk mange fine på en plante. Den sto bare i kjøkkenvinduet. Ute på balkongen har jeg sådd pil og vinterepler, men det tar nokntid innen det blir noe, omni det hele tatt 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg