KJØTTPUDDING IGJEN

Oppvasmaskinen er godt i gang her nå etter gårsdagens middag. Jeg stekte kjøttpudding igjen. Denne gangen brukte jeg ferdig medisterfarse. 1 kg i en smurt brødform. Jeg blandet inn litt av en pose jeg fant i fryseren med Amerikansk blanding og gulost i terninger. ( mannen har jo vært på Harrytur) Vet ikke helt hvor mye.  Det er bare å ha i så mye eller lite du vil.

Her er den ferdig stekt. Den skal stekes i vannbad på 180°C i 1 time. Min sto lenger, sikkert en halv time ekstra, siden jeg hadde veldig god tid og var litt opptatt med andre ting. Det gjorde absolutt ingenting.

Som tilbehør ble det noen rester av det jeg fant i kjøleskapet. Hadde igjen noe i en pose med grønnkål, litt igjen av posen med Amerikansk blanding, en del kremfløte (ca 2 dl ) og rødløk. Stekte grønnsakene et par tre minutter før jeg helte over fløten, salt, pepper, hvitløkspulver og noe annet blandingskrydder. Der fikk det stå å surre i ca 20 min. 

I tillegg ble det kokte poteter.

Mannen ble super fornøyd. Det skulle ikke gå lang tid før dette måtte lages igjen. Syns det var veldig godt jeg også.  I dag tok han et par kalde skiver på brødskivene i nistepakka.  Og enda er det nok igjen av puddingen til middag til han i dag. Jeg har noen andre rester jeg skal bruke opp til meg selv. Så middag blir det på meg også.

Ha en fin tirsdag alle der ute😚

 

 

#kjøttpudding #middagstips #middag #dagens

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg