KJEDELIGE FISKEKAKER?…NOPE.

Jeg rakk ikke å lage middag i går. Vi ble bedt til mine svigerforeldre en tur på kaffe og kaker.

Jeg skrev jo i går at jeg skulle komme med bilder og oppskrift på hva jeg gjorde med fiskekakene jeg hadde igjen. Nå har jeg laget maten klar til å settes i ovnen når mannen kommer hjem. 

Til denne porsjonen kokte jeg 8 poteter på forhånd.  Kokte opp ca 600 gram Amerikansk grønnsaksblanding .

Skar potetene, og 6 fiskekaker i biter.

 

Blandet alt i en smurt ildfast form og drysset litt salt på.

 

 

Så var det rømmeblandingen.

Jeg brukte 2 dl lettrømme, 2 dl revet ost, 1 ts sitronsaft, litt salt og pepper. Alt rørtes sammen, og ble jevnt fordelt over formen. Drysset over gressløk. Og siden vi er så glade i ost, og jeg fortsatt hadde igjen noe ferdig revet, drysset jeg et godt lag på toppen helt til slutt. 

 

Klar til å settes i ovnen til osten er smeltet og alt er gjennomvarmt. Er spent på å smake senere i kveld og høre hva mannen synes om dette😁

Tips: bruk hva slags fisk eller fiskekaker du selv vil.

Jeg vet at rømmeblandingen er god å ha på laksefileter når de ovnsbakes 😉

 

Ha en fin kveld😚

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg