KANTARELLENE BLE BRUKT I MIDDAGEN I DAG

Jeg er helt “grønn” på plukking og bruk av annen sopp enn de jeg finner i butikken. Men da jeg kom over disse i skogen i går, forhørte jeg meg litt med den ene sønnen min. Han er helt bitt av sopp-basillen😊 Han sa det var mye væske i kantareller, så jeg stekte de på ganske sterk varme med bare en liten oljeskvett i panna og med salt og pepper på. Så hadde jeg i litt løk, hvitløk og en boks tomater som jeg tok en runde med stavmikser på. 2 kjøttpølser i små biter fikk surre med til de ble varme, sammen med ei stor ss med urte/hviløks-smøreost. 

Den lille neven med kantareller syns nesten ikke i denne blandingen, men den er med altså😁 

Den type pasta jeg brukte i dag har jeg aldri prøvd før.  Den heter Linguine, og den var god 😊 Jeg er litt usikker på om det smakte så mye av kantarellene. Men de var i gryta og og de ble spist. Så da kan jeg se etter mer en annen dag.

Alt man kan finne i hagen og skogen er jo så gøy å bruke.

Ha en fin kveld❤

#middagstips #middag #kantareller

 

6 kommentarer
    1. Ser der ja, dette så godt ut. Den pasta på jeg prøve en dag. Skulle ønske jeg fant litt kantarell. Jeg må lete litt skjønner jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg