Kan ikke skryte av fiskelykke.

I går ettermiddag bråbestemte jeg meg for å komme meg ut av sofaen og ut i frisk luft. Skallebank fikk være skallebank. Jeg dro med meg alt fiskeutstyret som står ferdig pakket i gangen hos meg. Tok med ganske fersk mark, og ei bok å lese i, og kastet meg i bilen. Turen gikk til et vann jeg har vært på noen ganger de siste par ukene. Der er det deilig og fredelig. OG…det skal være bra med fisk der. Men jeg har tydeligvis ikke fiskelykken med meg i år.

Jeg begynte med mark og dupp i går.

 

Ventet på napp.

 

Men fisken hadde ikke lyst på mark. Etter et par timer byttet jeg til noen kast med både sluk og spinner. Ikke mer lysten på noen av dem heller. Til slutt satte jeg på fluedupp og flue.

Mens jeg pratet med yngstemann på telefonen og samtidig skulle sveive sakte inn var det tungt å sveive ei stund før det plutselig ble lettere. Antagelig var det en daff og lite sprelsk fisk på kroken. Men den stakkars fisken klarte å rappe flua mi og rømme. Flua satt nemlig ikke på da jeg fikk duppen inn til land. Jeg som sjekket at den satt skikkelig fast før jeg begynte å kaste med den. Heretter skal det dobbeltskjekkes.

Klokka ble 22 før jeg måtte gi meg. Da var jeg skrubbsulten og kald.

Kan hende tar jeg en tur i kveld også. Selv om det regner kan jeg sitte godt og tørt i bilen mens dupp og mark ligger i vannet. Jeg kan sitte og lese så lenge jeg.

Nå står en rundstykkedeig til heving, og jeg kan ta med meg et par helt ferske rundtykker i sekken hvis jeg drar.

HA EN FIN MANDAG ❤️

 

 

2 kommentarer
      1. Takk…ja det er godt å sitte for seg selv på skauen med fiskestanga 🎣
        I går kveld fikk jeg endelig fisk også 😃👍
        Fin kveld til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg