JULESTEMNING UTE, MEN IKKE I HODET MITT

Det snødde ute da jeg våknet helt fortumlet i dag.

Vinter og julestemning ute. Men ikke i hodet mitt. Jeg er bare sliten…så sliten, trøtt og lei meg. Helst vil jeg bare ikke ha noe med verden å gjøre.  Grave meg ned under dyna og bli der. I dag er det ekstra ille. Julepynting og gaver henger over meg. Fortsatt er det bare stjernene i vinduene som er på plass. Og selv om det ikke er mange julegavene jeg skal ordne med, kjennes det i dag ut som et mareritt.

Nå i ettermiddag kom jeg i gang med en brøddeig i det minste. Det er noe jeg bestemte meg for i forrige uke. At jeg skal prøve å holde oss med hjemmebakt brød hele tiden. I går måtte jeg bite i det sure eple og kjøpe ett brød på butikken. Jeg orket rett og slett ikke tanken på å blande den enkle oppskriften til kaldheving engang. Kjente det på meg allerede i butikken at det var nok å sette på nesten ferdig middag og spise den. Etterpå sovnet jeg med alle klærne på tidlig i går kveld. Våknet like sliten og trøtt etter ei natt med masse kaosdrømmer. Så NEI… dagen er ikke bra i dag. Jeg venter på at mannen skal komme hjem. Da skal jeg lage tacoen, som bestemt. Og så er det natta på meg igjen. Jeg skal ta noen runder med strikkepinnene mens jeg venter på at brødene skal i ovnen, og at mannen kommer hjem. Så klarer jeg kanskje å holde meg våken til etter mat.

Ønsker dere andre en fin kveld😚

 

4 kommentarer
    1. Hoff.. det var slett ikke noe sprudlende innlegg på en fredag 🙂 Jeg håper brøddeigen sender ut de vakreste dufter fra steikeovnen, sånn at formen skvetter til værs 😀 Masse lykke til 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg