JULEPØLSEPIZZA

Hehe…ja det ble det på meg i går. Jeg glemte å ta kjøttdeigen ut av fryseren. Og da jeg var en svipptur bortom butikken lå det julepølser i 50% disken. Eller julepølse og julepølse, jeg vet ikke om jeg vil kalle det akkurat det. Men det sto det på pakka…julepølse av kylling og kalkun. Samma det. Jeg skulle bare ha noe til fyll på pizzaen min jeg. Hadde nemlig en ferdig bunn i kjøleskapet som måtte brukes.

Det ble pizza med ny vri ja. Bunnen ble smurt med tomatpuré, det gjør jeg vanligvis så det er ikke noe nytt. Men så kommer jeg til fyllet da. Hele julapølsa ble delt i terninger, en halv løk ble hakket, og en passelig stor bit med blomkål ble delt i biter. Alt dette fordelte jeg utover pizzabunn. Gadd ikke steke noe av det først.  

 

Jeg er ikke så innmari glad i julepølse, men tenkte at litt krydder ville hjelpe.  Så her ble det brukt salt, pepper, paprika og hot chili. Hvitløk glemte jeg rett og slett og ha på. Men masse ost ble det.

 

Inn i ovnen, og ut igjen passe stekt.

 

Om jeg kosa meg med julepølsepizza med blomkål ??? Jaggu….det gjorde jeg. 

 

Og nå har jeg ferdig middag til i dag og enda litt i fryseren.

 

HA EN FIN DAG ♥ 

 

#julepølsepizza #julepølse #pizza

10 kommentarer

Siste innlegg