Julaften og 1. dag er over.

Vi ble 8 stk nede hos min mor på julaften. Min bror og kona , begge mine sønner, svigerdatter, oss to, og min mor sjøl. Det var koselig det. Vi var der i flere timer.

Det var eldstemann som var kokken. Det pleier å være hans jobb på julaften der nede. Han fikk det til igjen han. Ribbe med sprø svor, og kjempegod saus. Pluss alt det andre som hører til da selvfølgelig. Men det er liksom svoren og sausen som er like spennende hvert år.

Her er “dronninga i nye klær da. Jeg lovte jo bilder. Noe jeg angrer på da jeg ser hvordan jeg ser ut. Det er på sin plass å begynne med ribbemarsj!! 

 

Og her var det nok modell-leking. “Få igjen kamera mitt!!”

 

Klærne var gode å ha på seg de, men å få ei strømpebukse rundt bilringen var verre. Den er jo nesten til å bli kvalt av. Jeg overlevde faktisk alle timene på julekvelden, selv med den på. Men jeg skal love deg det var godt å få av både den og Bh’en da vi kom hjem. Trange klær er IKKE godt å ha på.

Tydeligvis var vi slitne begge to etter en lang julaften. Hele gårsdagen gikk med på sofaen med masse soving. Vi var heldige som ikke hadde noen plan for dagen. Og attpåtil hadde vi fått med noe av  overskuddet av mat fra julemiddagen hjem. Det var bare å varme alt sammen i ovnen da vi ble sultne nok, og hadde et våkent øyeblikk. 

Vipps …..ferdig middag.

Heldigvis har jeg klart å sove i natt også, for i ettermiddag kommer bonusdatter- og svigersønn på middag.

Hun hadde lyst på farsekaker. Så nå er jeg ferdig med å steke det, pluss 3 stk kjøttpuddinger. Jeg måtte ta opp en 4-kg pakke med medisterdeig fra fryseren. Jeg hadde ikke mindre porsjoner.

Da er det veldig greit å lage kjøttpuddinger av mesteparten.

Ha en fin 2. juledag 😚

 

 

15 kommentarer
    1. Juleantrekket ble fint. Og vi er som vi er. 😊 Jula er ikke tiden for å telle kalorier.
      Kjekt mrd ferdig middag til å varme opp.

    2. Så fint juleantrekk ♥ Og den grønnfargen kledde du veldig godt synes jeg. Jeg liker selv grønt, men synes ikke alltid at jeg kler det så godt.
      Strømpebuksetips hvis du ikke allerede gjør det: Jeg hater selv strømpebukser, som både er trange, og som ikke vil holde seg oppe der de skal. Mange år har jeg slitt med vekta (ikke denne julen), og løsningen ble å kjøpe strømpebukser en størrelse (eller kanskje 2 størrelser) større enn det som er den størrelsen jeg vanligvis bruker. Da føles det mer behagelig, og strømpebuksen kan trekkes høyere opp i livet og dermed gi en bedre følelse, både hva trangt angår, og hva antall “bilringer” angår. Jeg foretrekker strømpebukser jeg kan trekke nesten helt opp til der hvor BH’en starter. Ikke særlig sexy, men velværet er magisk ♥
      Ha en herlig fin 2. juledag ♥

      1. Tusen takk❤
        Jeg kjøper som regel de største jeg finner av strømpebukser😐 . Enda er det ikke godt å ha på seg.
        Stor romjulsklem til deg😚

    3. Så fine juleklær! Strømpebukse er noe herk, det er jeg heeeeelt enig i!
      Så godt å høre at dere har kost dere og slappet av.
      Ha en fortsatt fin romjul!

    4. Jeg synes du ser fortryllende ut i juleantrekket ditt! Og du kler grønt! 🙂 Jeg kjøper alltid strømpebukser et par størrelser større enn nødvendig. Hater når de ruller nedover magen 😀 Fint at dere har hatt fine dager. Fortsatt god jul! 🙂

      1. Tusen takk😚
        Jeg kjøper store størrelser jeg også. Men denne gangen hjalp visst ikke det heller. Den eneste muligheten nå er å prøve å bli kvitt noen kilo. Det er ikke så lett når man er glad i god mat😢
        Fortsatt god romjul i varmen 😚

    5. Antrekket ditt er nydelig. Likte alt ved det. Synes du er ei flott dame jeg. Fint med former og strømpebukser er det værste jeg vet…men må jo til innimellom.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg