JULA HAR TATT KNEKKEN PÅ MEG

Jeg er helt ødelagt jeg. Nå har jeg ligget og stort sovet siden jeg endelig sovnet utpå morgensiden fredag. Altså hele fredag, natt til i dag og i hele dag. Har ikke orket å skrive innlegg her engang. Alt går i surr. Jeg drømmer, er halvvåken og våken om hverandre. Og jeg vet tydeligvis ikke hva som er sagt på ordentlig og hva jeg har drømt. To tilfeller bare den lille stunda jeg har vært våken nå med misforståelser .Jeg snakker om ting som jeg tror er sagt og gjort  men som tydeligvis ikke er tilfelle. Blir nesten litt redd jeg. Det har nok blitt for mye stress i jula. Selv om det egentlig ikke burde være stress å ha besøk.. det er jo koselig.

Men jeg blir helt tappet for krefter.  Og de dagene jeg har vært oppe og ordnet eller vært på jobb og ordnet etterpå. Da er det umulig å sovne før grytidlig neste morgen.

På torsdag klarte jeg å komme meg opp klokka 6 og dra på jobb. Etter jobb ventet jeg bare på klarsignal til å sette på middagen. Sønnen min skulle ringe da det var ca tre kvarter igjen til de kom.

Det var fort gjort å gjøre i stand  til den middagen da. Julemiddag igjen. Men denne gang var ribba stekt kvelden før. Så det var bare å varme det meste i ovnen.  Og koke nye poteter og grønnsaker. Vipps ….ferdig .  Det smakte like godt som de andre dagene meg julemat, men nå får det være nok.

Vi ble sittende å skravle og se litt på tv til klokka var borti ett på natta. Og da klarte jeg ikke å få  sove etterpå.  Så det ble ca ett døgn jeg var våken for andre gang på ei lita stund.

Men hva gjør man ikke for familien i jula. Jeg har klart å samle alle mine til middag helga før jul. Julaften var en bonusdatter og svigersønn her. Det ble også veldig bra. Ett par dager før jul var svigerforeldrene mine her på kaffe. Også koselig. Men jeg blir tydeligvis helt oppbrukt av alt sammen.

Nå er det snart mørkt ute igjen. Jeg som hadde så lyst til å komme meg ut å gå en liten tur. Vi får se seinere i kveld. Det er vel på tide å prøve og våkne fra dvalen.

I kveld skulle vi egentlig vært i møljelag, med begge brødrene til mannen. Men nå vi måtte retten og sletten melde pass.  Håret mitt skulle vært farget først hvis vi skulle dratt og hodepina sniker seg på.

Jeg skal klare å fikse en helt enkel middag her etterpå. Tok opp noen snitzeler fra fryseren i sta. Og det er masse poteter igjen fra forrige middag. De skal moses sammen med grønnsakene som er igjen. En liten fløtekvett og smørkladd oppi gjør susen. Enklere kan det ikke bli. Og så godt.

Da er det bare nyttårsaften igjen  da, så er jula over for denne gang. Jeg regner med at vi blir alene her da. Hvis ikke venninna min dukker opp. Men det er helt greit.

 

#sliten #trøtt #bipolar #psykiskhelse #psykiskhverdag #julestri #familie #kos #hygge #familiemiddag #potetmos

2 kommentarer
      1. Takk.. ja jeg prøver på det😊 Heldigvis har jeg en mann som har hjulpet til masse disse dagene. Og som forstår når jeg trenger å bare hvile ut❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg