JEG VAR SÅ I SIGET

Var våken ganske tidlig til meg å være i dag. Det gikk ei tid med å rote rundt på nettet før jeg kom meg ut og fant ferdig kokt kaffe på bordet.

Mannen hadde allerede reist avgårde for å ta blodprøver. Samtidig dro han innom på et kaffebesøk. Så jeg fikk tid til å summe meg helt alene. Det er litt godt. Han er oppe før fuglene kvitrer. Og er altfor våken for meg da jeg skal få opp øynene.

Det tok litt tid før jeg kom på at jeg hadde begynt med mating av en surdeigstarter i går.  En som jeg måtte mate en gang til i går kveld fordi jeg ikke orka å begynne med å sette deig av den så seint. Så det ble det første jeg begynte med i dag. Lage deig.

Den har fått kløpet inn saltet etter en time, og fått et par omganger strekk og brett. Nå skal den få stå i fred helt til i kveldinga, før jeg baker den ut og setter den til etterheving i kjøleskapet til i morgen tidlig.  Da får jeg nystekt surdeigsbrød til lunsj.

Jeg tok sjansen på en dusj uten å ta med meg Dino. Han lå så godt ute under bordet og sov. Bikkja altså, for deg som ikke vet hvem Dino er. Han gjør som regel noe ugang når han oppdager at han er alene. Da er hevnlysten stor og noe skal ødelegges.  Men denne gangen var jeg heldig gitt. Absolutt alt var like helt da jeg kom ned igjen. Han kan umulig ha oppdaget at jeg gikk opp trappa inne. Jeg gikk så stille jeg kunne også da..hehe…lurte han.

På vei fra badet dro jeg av alt sengetøyet.  Fikk det i maskinen og nå henger det ute til tørk.  Deilig. 

Jeg har også ringt og fått biblioteket jeg bruker til å få tak i flere bøker i serien jeg leser. De har den ikke inne hos seg, så de må søke etter den over hele landet.

I appen jeg fikk sist jeg var på biblioteket, så jeg på min side at de har fått tak i tre til etter telefonsamtalen .. jippi!!! Appen heter bibliofil. Der har du lånekort og alt annet du trenger for å finne, låne eller legge av bøker. Kjekt.

Jeg tror jeg kommer til å bruke biblioteket mer igjen en periode nå. Det blir alt for mange bøker hjemme her.

Da mannen kom hjem, fikk jeg endelig spist “frokost”. Da var det allerede langt på dag og hodet begynte å bli svimete. Så jeg tenkte det var lurt å ta en hvil etter maten. Trøtt var jeg også.  Så da mannen dro avgårde igjen, denne gangen på besøk på ei hytte på skauen, tok jeg med meg den spennende boka og Dino og gikk inn. Leste litt, og plutselig hadde jeg sovnet.

Den er spennende denne serien her altså. Selv om den er fra 1600-tallet. Syns egentlig det er litt for lenge siden i forhold til det jeg pleier å lese.

 

Mannen er litt rastløs nå . Så det er greit at han tar seg noen turer hit og dit. Da går no dagan. I morgen fikk han en liten jobb å gjøre der han var tidligere i dag. Det er bra. Så har han noe å pusle med i eget tempo. Den ved- jobben, og farta de har hatt på skauen en periode nå tok knekken på det ene kneet. Det ble tappet for vann i går og fylt med kortison.

Jeg selv var hos ny lege på tirsdag. Kanskje en ny lege klarer å få orden på blodtrykket mitt. Nå har jeg holdt på med dette her i over 1 år. For ei stund siden oppdaget jeg at det er alt for lavt. Så han ville jeg skulle gå ned til halv dose på den ene blodtrykksmedesinen. I dag er det dag to med nye doser. Håper det blir orden på dette her snart.  Akkurat nå merker jeg ingen forskjell.  Men det tar sikkert litt tid.

Vi har hatt sol i dag. Har vært ute og sett over plantene. Før jeg sovnet hørte jeg at det begynte og regne, men nå er det opphold og sol igjen. Kanskje spiser vi middagen ute i kveld også. Det er jo sommer.

Ha en fin kveld da😚

 

2 kommentarer
    1. Høres bra ut at du var i siget synes jeg…Bra mannen din har litt å finne på. De blir mer rastløse enn oss damer. Vi har mat og kjøkken og håndarbeid og bloggen da <3 Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg