Jeg tror en depresjon har limt seg fast.

Det virker som jeg er helt låst i en lang depresjon. Energinivået er på bunnen. Hodet er på bunnen, og kroppen sliter. Det blir lite å skrive om da så godt som ingenting skjer. De siste dagene har tanken om å øke dosen med antidepressiva igjen stadig streifet meg. Det har tatt tid før jeg endelig har skjønt at det er depresjon som antageligvis gjør meg helt “død” for tida. At det skal være så innmari vanskelig å se det selv. Men sånn er det bare.

Jeg har mer enn nok med bittesmå gjøremål innimellom timer på sofaen. Stort sett blir det kun matlaging. I dag skal jeg se om jeg orker å kjøre bort i butikken. Skulle fylt opp en del ting i kjøleskapet. Og jeg har tenkt til å vaske og rydde i kjøleskapet før jeg fyller det opp. Klarer jeg å få gjort det, pluss og lage middag skal jeg være fornøyd. Faktisk står en klesvask og durer og går også.

Jeg skal lukke igjen øynene ei stund nå mens mannen er ute på et par ærender. Så skal jeg se om jeg klarer å ta fart å komme meg ut døra da han kommer hjem.

Fin dag til deg😚

15 kommentarer
    1. Trist å lese altså ❤️ Får håpe våren og sola kan hjelpe litt på..Slike medisiner vet jeg ikke noe om, så aner ikke om det er lurt å øke eller prøve komme deg ut av dette med andre hjelpemidler. God klem fra meg.

      1. Jeg håper og tror det hjelper etterhvert som det blir lysere og varmere ute😊
        Jeg får ikke kov å slutte helt med denne medisinen. Har mast meg til å gå ned til aller minste dose, og har brukt det de siste månedene. Jeg skal se an litt til før jeg gjør noe med det 😊.
        Ønsker deg en fin fredag😊
        Klem 😚

    2. God bedring!
      Været i dag kan jo gjøre noen og enhver motløse.
      Å øke antidepressiva bør du rådføre deg med legen om, men det kan være et godt hjelpemiddel for å komme seg over kneika.

      1. Takk. Ja i går var det skikkelig mørkt og trist vær.
        Jeg har mast meg til å gå ned mer og mer på antidepressivaen min. I noen måneder nå har jeg brukt kun 1/4 av det jeg normalt har brukt. Mindre enn det får jeg ikke lov til å bruke. Men jeg går ut i fra at det er helt greit hvis jeg føler at jeg må øke dosen litt igjen. Legen var ikke så veldig fornøyd med at jeg ville gå på så liten dose som jeg gjør nå. Men jeg vil prøve så lenge som mulig før jeg gjør noen forandringer igjen. I dag er det i hverfall sol og lyst og fint ute😊
        Fin dag til deg😊

      1. Takk…det går over igjen en eller annen gang.Det er bare så tungt alt sammen mens det står på. I dag er det i hvertfall sol, og godt og varmt ute😊

    3. Det er vondt å lese at du ikke har det godt og sliter, men jeg håper virkelig at fine og gode dager ikke er så langt unna.
      Mange varme klemmer 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg