Jeg stortrives allerede.

Det ble ei travel helg denne helga. Lørdag var vi oppe i huset og pakket med oss noen flere esker. Den dagen hadde vi ikke med henger. Men søndag hadde vi den med og da fikk vi kjørt en god del.

Vaskemaskinen ble med også i løpet av dagen. Og nå står den ferdig tilkoblet der den skal. Det drar seg til.

Vi hadde nettopp reist fra Hokksund da det plinget inn en link fra min mor på messenger. Hun hadde sett denne på ei byttegruppe på Facebook. Den kunne byttes i en 4-pack Pepsi Max.

Det er den høye smale. Den andre har jeg hatt med meg fra huset. Jeg brukte den til stoff og sysaker.

Jeg trenger det jeg kan få plass til av hylleplass så jeg svarte på annonsen med en gang. På vei oppover til Sigdal fikk jeg svar og avtalte at jeg vipset 60,- i stedet, siden det var søndag og jeg ikke hadde Pepsi Max. Og vi ble enige om at jeg skulle hente den i løpet av kvelden. Vi hadde ikke så veldig god tid til annet enn det vi hadde planlagt på dagtid. Jeg hadde nemlig gjort i stand en stor kjele med fårikål som skulle stå og småputre til vi var ferdige med det vi skulle.

Vel tilbake, passe slitne og sultne, satte jeg på kjelen med hjemmedyrka poteter. Det er eldstemann som har avlet poteter i år. Det smakte himmelsk da vi endelig kunne spise. 

Det var bursdagsmiddagen sin det !!

Jeg rakk og slappe av ei lita stund etter maten før jeg måtte pakket sammen bagen min og cpapen. Jeg hadde overnattet to netter i Hokksund, og jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle flytte inn i leiligheten akkurat denne dagen. 25. September….min bursdag.

Jeg var stuptrøtt, men jeg måtte hente hylla som avtalt, og på et mirakuløst vis klarte jeg å få den inn i bilen helt alene. Det hadde jeg ikke trodd da jeg fikk se den. Den sto utenfor huset da jeg kom. Damen som hadde den skulle ikke være hjemme utover kvelden, derfor gjorde vi det sånn.

Jeg hadde aller mest lyst til å bare la alt stå i bilen til dagen etter da jeg hadde parkert i gården til mitt nye hjem. Men sta som jeg kan være gikk jeg løs på oppgaven med å få hylla ut av bilen igjen. Jeg klarte det også jeg, og fikk den inn i gangen. Deretter bar jeg inn to esker og bagen min før jeg landet i sofaen helt ferdig. Da var klokka blitt 21 og jeg la meg rett ut og satte på tv’n.

En ting kan jeg si. Jeg følte meg hjemme med en gang. Og sovnet som en stein da det jeg skulle se på tv var ferdig. Jeg stortrives her allerede. Det kan ikke bli bedre.

Da jeg våknet i går var jeg stiv og støl overalt og orket ikke tanken på å begynne på’n igjen med en gang. Jeg måtte ha en hviledag. Det ble til at jeg småpuslet litt innimellom her hjemme I stedet. Fikk opp gardiner i stua bl.a.

Dagen i dag blir som i går. Det regner, og da kan vi likegodt vente en dag til med å kjøre noe på henger.

HA EN FIN DAG ❤ 

13 kommentarer
    1. god morgen ,ikke noe er bedre enn å føle seg hjemme i ny bolig ,har egentlig lyst på leilihet jeg også men mannen er ikke klar for det ennå ,ikke rart det siden vi bor på odelsgården han vokste oopp på :=) nyt en fridag og kos deg med å gjøre leiligheten om til et koselig hjem

      1. God morgen ja.
        Det skal bli godt å slippe det store huset, og alt med det.
        Jeg skjønner det kan være vanskelig for mannen din og flytte fra gården etter så mange år der.
        Jeg skal nyte en fridag i dag, og kose meg med å pakke ut av noen av eskene som står her 🙂

    2. For en fin bursdagspresang, flytte inn i ny leilighet. Gratulerer med vel overstått dag. Og så bra du trives i leiligheta, dette blir bra. En riktig fin tirsdag til deg 🙂

    3. Så godt å høre at du trives i ditt nye hjem allerede! 😍 Artig påfunn å flytte inn på selveste bursdagen din 😀 Hviledager må man ha, og hvis du i tillegg fikk opp gardiner, har det vært en aktiv hviledag 😉

    4. Så godt at du trives.🤗
      Det ordner seg litt for litt hos deg, så nå er det ikke lenge til du virkelig kan bo deg inn i ditt nye hjem.
      Kos deg masse!🤩

      1. Det gikk overraskende fort å føle seg hjemme 😊 Tror jeg skal klare å kose meg masse. Og nå er det bare 20 min. å kjøre ned til Hokksund og alle mine.

    5. Helt perfekt å flytte inn på bursdagen, og at du attpåtil føler det hjemme i det nye hjemmet ditt 🥰 Veldig lurt å legge inn hviledager, så du ikke strekker strikken for langt. Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag, klemz 🤗

      1. Innflytningsdatoen vil bli husket nå 😄
        Det kjennes ut som strikken er dratt ganske langt allerede. Og jeg blir litt stressa av alt som ikke er gjort enda 🤯
        Hviledager er jeg nødt til å ta innimellom nå.
        Ha en fin onsdag 🥰

    6. Så deilig at du trives og føler deg hjemme i det nye hjemmet ditt 😍 Må bo seg inn på nye plasser, og man må ta det som det kommer. Av og til må man ommøblere før man blir fornøyd.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg