Jeg samler fortsatt på kilometer

Nå er jeg oppe i 14,6 km. Det er alt for lite. Men jeg har ikke gitt opp å nå 50 km denne måneden.

Jeg har kjøpt meg nye sko. Altså ikke helt nye, men så godt som nye.

200,- på Finn.no. Jeg er fornøyd. Gore Tex sko som passer perfekt. Jeg har vært ute og testa dem noen ganger allerede. 

Her er jeg på tur i Hokksund sentrum. Jeg skulle en tur i butikken før den stengte på lørdagskvelden. Mens jeg var i butikken var det drama i en  leilighet i en av etasjene over butikken. Jeg ante fred og ingen fare der jeg ruslet rundt med god tid.

Endelig ferdig med handelen satte jeg varene i bilen og satte på “gå-appen” min.

Da jeg rundet hjørnet på butikken og kom ut på hovedveien la jeg merke til blålys bak meg.  Det er ikke så uvanlig å se det når jeg befinner meg utenfor bygda hjemme, så jeg gadd ikke å snu meg engang. Jeg fortsatte bare bortover veien. Så gikk jeg inn på en sidevei for å gå en bakgate på tilbaketuren.

Her måtte jeg stoppe for å ta bilde av dette flotte treet. 

For en nydelig lilla farge!

Videre gikk jeg forbi en leilighet som min datter og svigersønn hadde da de fikk barn nr to. Der var det forandringer ute i hagen gitt. De som eier den nå hadde lagt terassegulv/ platting på hele tomta. Det var ikke en grønn flekk igjen! De må hate  plenklipping.

Så gikk jeg ut mot hovedveien igjen. Og på parkeringa til en annen butikk, som ligger rett over gata for den jeg handlet i, der sto det samlet flere politibiler. Noen av politifolka snakket med en gjeng ungdommer utenfor, og et par stykker kom ut fra butikken.

Jeg regna med at noen hadde stjålet der inne, men syns det var voldsomt mange politibiler bare pga det.

Jeg krysset veien. Gikk litt nedover Stasjonsgata før jeg rundet av turen og gikk tilbake til bilen som fortsatt sto på butikk-parkeringa.

DA begynte jeg å lure på hva som egentlig forgikk. Det sto nemlig like mange politibiler der. Pluss en sykebil.

Jeg syns ikke jeg kunne knipse bilder av alt oppstyret, så jeg satte meg pent inn i bilen og reiste hjem igjen til min mor. Der satt hun og ventet og spurte forsiktig om jeg hadde sett om det hadde skjedd noe i Hokksund sentrum.

Hun hadde lest på nettet at maskerte menn hadde brutt seg inn i en leilighet. Det var brukt kniv på eieren av leiligheten.

Dette hadde altså foregått mens jeg handlet i 1.etg. Så ekkelt å tenke på. Mennene var ikke pågrepet da jeg rusla rundt i gatene der. Heldigvis møtte jeg ikke på noen av dem. Jeg så ikke et eneste menneske på turen, utenom de som var utenfor butikkinngangene på hver side av leiligheten. 

Det er tryggest å holde seg på bygda tror jeg. 

Ha en fin og trygg dag😙

10 kommentarer
    1. Så flink du er å gå, og en plass må man jo ta et utgangspunkt.
      Fine sko du fikk deg på finn, de ser gode ut.
      Dramatikk fikk du også litt av ja. Jammen bra at du slapp å oppleve det helt på nært hold.
      Satser på at resten av tiden er trygg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg