JEG RAKK EN TUR I MØRTEN

Vi har vært avgårde i hele dag. Dro hjemmefra klokka 8 for å rekke til legehuset i Hokksund til klokka 9. En del venting var det der.  Men 1 times tid etterpå var jeg ute igjen med blodtrykksapparatet koblet på. Så bar det bortom min mor en tur. Der ble det frokost og kaffe og noen få runder med strikkepinnene på sokkene mine før hun skulle avgårde.  Da reiste vi en tur til Mjøndalen og fikk gjort noen ærender der. Og plutselig  nevnte mannen at han skulle vært en tur ut til Kobbervikdalen så snart som mulig.  Da var ikke jeg sein om å si i fra at jeg ville være med. Gjett hvilken butikk som ligger der dere 😁 Jo… Det er nemlig Stoff & Stil. En av mine drømmebutikker😃. Der kunne jeg vært en hel dag og drømt meg bort i tusenvis av planer. Bare hatt med meg niste, så hadde ikke det vært noe problem i det hele tatt. Vi bråbestemte oss midt i ei rundkjøring og kjørte utover dit med én gang.  Større glis enn jeg satte opp da er det nok noen dager siden jeg har hatt.  Den butikkrunden kan jeg skrive mer om i morgen.

Jeg skulle jo starte med gåturer i dag. Og vi var ganske seint hjemme. Det begynte å bli mørkt. Men bestemt er bestemt! I dag SKULLE jeg begynne. Så mannen måtte lodde ei hodelykt i full fart så jeg fikk lys på hodet. Her blir det nemlig stappmørkt når det blir mørkt! Med paraply og hodelykt kom jeg meg ut døra igjen nesten med en gang. 

Det ble ikke lange turen. Jeg var sliten og trøtt etter en lang dag på farta. Og jeg var ivrig etter å se skikkelig over det jeg hadde handlet. Men jeg gikk.  Faktisk var det ganske fint i lyset fra hodelykta mi langs gårdsveien. 

Jeg satte også på Health-appen min. Så jeg kan se hvor langt jeg har gått, antall skritt og tid.  Denne lille turen i mørket ble bare på 18 minutter og lengden ble 1,2 km.  En grei 1.dag det😊 Jeg skal ut igjen i morgen…. mens det er lyst!

#nystart #førstetur #utågå #gåskolen #solliv

 

3 kommentarer
    1. Så herlig å komme seg ut på gåtur. Jeg tenkte det bare, var for tung i beina da jeg kom hjem. Nå er det to dager uten gåtur, jeg tenker å gå et stykke hver dag. Legen mumla noe om blodtrykket sist jeg var der.
      Skjønner godt du kan drømme deg bort i stoffer. Jeg gjorde også, før. Nå har jeg så mange drømmer som ligger der, og ingen symaskin lengre.
      Hørtes ut som du alt i alt har hatt en fin dag. Nå ønsker jeg god natt :).

      1. Ja jeg har hatt en bra dag😊
        I morgen skal jeg ned å få av apparatet igjen. Så får vi se hvordan det ligger an med blodtrykket. Så dumt at du ikke har symaskin lenger da.
        Ha en god natt, kanskje du kommer deg ut på tur igjen i morgen😊

    2. For et herlig innlegg. Takk for all oppmerksomhet rundt gåskolen 🙂 Stoff og stil – var jeg innom i dag å. Titta mest på garn jeg da. Utrolig fin butikk. Og drømmen om å sy står sterkt! Så flink du var til å gå. Deilig å være i gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg