JEG LURER PÅ NÅR KURVEN SNUR IGJEN

De siste dagene har kurven på antall innlagte på sykehus pga Korona gått raskt nedover. Det er jo kjempebra. Men jeg har mine tvil om at det kommer til å vare. Om en uke eller to er jeg redd søylen vil stige i været igjen.

 

Nå har det vært noen fine soldager her på Østlandet. Og jeg har lest i nyhetene at veldig mange er ute på de samme stedene og koser seg. Skjønner det godt. Ikke rart folk vil nyte sol og påskevær etter den siste tragiske måneden vi har hatt i hele verden.

Men etter “den søte kløe” kommer nok “den sure svie”.

 

Jeg måtte en rask tur innom butikken nå i ettermiddag. Der var det masse folk.  Enda hyttefolket ikke er velkommen enda. Heldigvis er de flinke her i butikken og har både antibac på flasker, kluter og engangshansker stående ved inngangen. Nå var det også satt opp skjerming for de ansatte og i tillegg var det satt opp skjerming mellom kassene, så køene i hver kasse ble adskilt. Det hjelper på så jeg føler meg litt tryggere når jeg absolutt  i butikken.

  Ellers har sola tatt ei pause her i Øst i dag. Det regner. Da blir det helt sikkert mindre forsamlinger ute i marka i dag i hvertfall.

Jeg skulle hatt besøk av min mor i dag. Men hverken hun eller jeg orket. Vi kan ta det en annen gang. Når sola kommer igjen og vi kan sitte ute på terrassen.  Det er litt tryggere det.

 

Ønsker deg en god påske uansett hvor du oppholder deg. Ute eller inne, i sol eller regn, alene eller med et aldri så lite besøk😚 Kos deg😍

 

2 kommentarer
    1. Vi får håpe og tro at dette går veien <3
      Nei, ikke noe vits med så mye besøk inne akkurat synes jeg…Men du får ha en fin aften…God Påske! Klem til deg.

    2. det er flere en deg som tror den kurven vil stige igjen,vi må bare se,for ingen kan si noe med sikkerhet .Nå har vi vært litt ute i 3 dager,besøkt barn og barnebarn 2 dager i dag var det bare noen småærend på butikken,men vi passer oss,ungår folk tett på barna våre fikk ingen klemmer og vi satt på avstand bortsett fra dei smaå barnebarna,dei måtte nesten få komme i fanget :=) resten av påsken tipper jeg blir bare oss to her hjemme ,stille og rolig,regner gjør det også så da får vi bare slappe av,ja for starten på påsken har blitt brukt til oppussing på stua,nå har vi ryddet og vasket,vi er ikke ferdige,men får ikke gjort mer før vi har tapet og lister :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg