Jeg kom i mål med julemiddagen.

Jeg kom i mål med det meste jeg skulle ordne i går. Hele julemiddagen, med tilbehør ble servert. Det var det viktigste. Det ble en hyggelig førjulsmiddag.

Alle som skulle komme dukket opp, utenom mannen. Han er opptatt med enda en bil som trenger sveisehjelp. Det tar en halvtimes tid å kjøre dit og da blir han der så lenge han orker utover kvelden. Akkurat i går hadde han selvfølegelig lovt bort hjelp til noe annet også. Så da ble vi 6 stk til bords. Ikke værst det.

Det ble igjen mye mat, som vanlig. Det betyr at det blir full julemiddag i dag også.

Det er godt å ha ferdig middag i dag kjenner jeg, for i dag tar jeg dagen helt med ro. Det gjorde jeg etter at folket hadde reist i går også.

De var her et par timer bare, gutta boys pleier ikke å ha ro i rompa særlig mye lenger enn det. Dessuten var både svigerdatteren min og jeg passe trette etter maten. Hun hadde vært grytidlig oppe hun også.

Så fort alle var ute av døra stupte jeg ned på sofaen med dyna mi, og der lå jeg og sov da mannen dukket opp et par timer senere.

Jeg sto opp igjen og fikk ryddet i oppvasken mens det var hans tur til å nyte en diger juletallerken. Han sovnet som en stein etter maten han også. Og jeg gikk å la meg igjen selv. Det ble tidlig kveld her med andre ord.

Men det ble ikke noen god natts søvn. Jeg har vært våken omtrent en gang i timen i hele natt. Vondt i magen, og hostet opp mat, etter at jeg tok litt nattmat en av gangene jeg var våken. Det er godt jeg kan slappe helt av i dag.

Fin dag ønskes deg😚

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg