JEG KOKER FARGESUPPER

I går kokte jeg en suppe på en blanding av rød og oransje kanelslørsopp. Disse ble plukket i fjor eller året før, og tørket. Nå fikk jeg lyst til å prøve meg på farging av garn igjen. 

Jeg håper garnet jeg har bestilt kommer i posten i dag, så jeg får farget noe av det i denne fargessuppa. I dag står en kjele med rabarbrablader og koker. De har jeg ikke tørket først, så jeg trengte en nesten full kjele.

 

Nå har den kokt en halv time. Syns ikke det er så mye farge i den enda. Men den kommer seg. Den skal stå en halv time til.

Fargen her skal bli gul.

Jeg skal forbeise garnet før jeg farger det i suppa. Jeg har kjøpt noe som heter Alun. Det skal bl.a gjøre at fargen setter seg bedre i garnet.

Jeg gleder meg til å se hvordan fargene blir på garnet.

Ha en flotters dag😙

 

#plantefarging #fargesupper

 

 

10 kommentarer
    1. Plantefarging gjorde vi da jeg studerte til førskolelærer, og det var kjempemoro 😊 Husker vi samlet forskjellige planter som vi brukte til å få fargene vi ville ha, og det ble forskjellige farger.

      Ønsker deg en kjempefin onsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    2. Først trodde jeg det var vanlig suppe og var litt skeptisk 😀 Men farge garn oppi der, DET er moro da. Eller jeg gjør det jo ikke, men gleder meg til å se ditt 🙂

      1. Hehe..den suppa der er giftig. Den med soppen. Ikke lurt å spise av den nei. Men jeg tror det bli en fin farge på garnet av den😊
        Det kommer bilder bare jeg får farget det. Håper å få gjort det i morgen 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg