Jeg klarer å holde meg til hjemmebakst.

Nå er det veldig lenge siden jeg har kjøpt brød i butikken. Jeg har klart å holde meg selv med hjemmebakt brød og rundstykker i ukesvis. Selv om jeg bare baker 2 brød av gangen har det gått veldig greit.

Sist jeg var i Hokksund fikk yngstemann det siste halve brødet jeg hadde i fryseren. Tenkte han kunne se om han likte kornbrødet med  ferdig melblanding jeg har brukt i det siste. 

 

Og det gjorde han. Så i går hadde jeg bare en liten skalk igjen til meg selv etter frokosten. 

Jeg var i ferd med å sovne fra boka jeg leser utpå ettermiddagen i går, men klarte å komme meg opp av sofaen og blande sammen en deig til nye brød. Denne gangen prøvde jeg en ny blanding. Jeg var tom for ferdigblandingene jeg hadde i skapet. Jeg brukte kulturmelk, lys sirup, og rugmel i deigen. Hadde ingen oppskrift. Jeg syns det er gøy å prøve meg frem.

Utpå kvelden kunne jeg ta 2 nye saftige brød med sprø skorpe brød ut av ovnen. Nå har jeg har brød til over helga. 

 

 

Yngstemann skal få teste dette også. Så får jeg bare vente og se om det blir godkjent.. ( av meg er det godkjent allerede, jeg spiser det meste )

HA EN FIN DAG ❤️

4 kommentarer
    1. Så flink du er. Kjempefine brød.
      Skal bli litt flinkere jeg også.
      Lønner seg absolutt, brød er også blitt veldig dyrt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg