Jeg har vært frisør og baker i dag.

I dag var jeg alt for tidlig oppe. Våknet av hostekulene ved 5 tida. Siden mannen allerede satt ute med kaffen gikk jeg ut og holdt han med selskap ei stund. Satt ute i grålysningen med morgenkåpe og pledd, kaffe og strikketøy. 

Da kom jeg på at det muligens var snaut med brød i dag. Middagen ble nemlig utsatt i går. Orka ikke å begynne på den. Det  ble plutselig alt for seint. Og da går det ekstra med brød i stedet.

Jeg satte mr. Kenwood på saken.

Allerede klokka 06.30 var han i sving. Jeg hadde flaks, og hadde en pose med ferdig melblanding.  Så nå står 2 havrebrød og godgjør seg i ovnen.  Nå skal jeg koke egg til oss også, så blir det rene hotellfrokosten.

Mens brødene sto til etterheving syns mannen jeg var så i farta på morgenen at jeg kanskje kunne prøve meg som frisør samtidig. Han har masa på det noen dager, så jeg kjøpte en kam her en dag. Tenkte jeg kunne jo alltids prøve. Har aldri klippet annet enn panneluggen til ungene da de var små jeg.  Men ville han ta sjansen så vær så god😃

Frem med saks, kam og vann fra springen. Så var det bare å gå løs på dette reiret her😁

 

Og sånn ble resultatet. Jeg ble meget fornøyd med meg selv. Og det ble han også  😁

Jeg har lekt skikkelig frisør altså!! Sveiva rundt i alle retninger med saks og kam. Sånn jeg ser de proffe gjør 😎 Hold på her til svetten sila av hele ansiktet mitt… og resten av meg. Den forbaska hosten og småfeberen gir seg ikke.

Men nå er både egg og brød ferdige hvert øyeblikk.  Og vi skal kose oss med frokosten.  Så tror jeg nesten jeg må ty til sofaen, puta og boka ei stund etterpå.

HA EN FLOTT SØNDAG❤❤

 

#brødbakst #frisør #søndagsfrokost

 

 

10 kommentarer
      1. Hehe… Jeg var veldig uskker da jeg begynte, men det gikk overraskende bra😃 Syns han var tøff jeg, som lot meg holde på uten å ha et speil å se i en gang😃😃… før jeg var ferdig.

    1. Det der hadde jeg ikke turt, å klippe noen 😀 Men han så ut til å bli fin han da 🙂 Hvis du vil bli kvitt hun spam-damen over her, så må du gå inn på innstillinger på bloggen din, og finne et sted hvor det står blokkere kommentarer eller noe sånt, og skrive inn f eks ordet sexia.club. Da skal du være kvitt henne 🙂

    2. Hjembakt brød er jo så godt 🙂 Har brukt den melblandinga en del..hender jeg lager rundstykker av den også..men steker da kortere tid 🙂 Syns jammen håret ble bra..flink du : 🙂 God bedring og klem til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg