Jeg har sovet helt til middagstid.

Min svigerdattet jobber tidlig denne uka. I hvertfall hittil. Normalt jobbet hun seint og er hjemme litt over 21 på kvelden. Når jeg er her prøver jeg å lage middagen klar til hun kommer hjem. Jeg vet nemlig hvor sulten man kan være etter en lang dag på jobb.

Er det noe jeg ikke har vært bortskjemt med, er det å komme hjem til dekket bord og ferdig middag. Det hendte min forrige samboer slo til en gang i blandt da. Vi kokkelerte faktisk en del sammen også vi.

Men det var ikke det jeg skulle skrive om nå. Jeg skulle skrive at jeg klarte å sove til langt på dag i dag. Muligens brygger jeg på noe muffens. Det begynte å brenne i halsen og opp til det ene øret i går kveld. Skallebanken slo til både foran og bak. Den i bakhodet var nesten værst. Heldigvis kjennes det bedre ut igjen i dag.

Jeg rakk omtrent ikke å stå opp her før middagen ble satt i sving. Sønnen fikk satt på potetene, og så var jeg klar til å ta over.

To pakker med laksefilet ble lagt over i en ildfast form. Noen klatter med smør og salt over, og inn i ovnen med den. De siste minuttene la jeg en pose med babyspinat over. 

Fisken badet i smør. Det ble godt det. Så hadde vi ferdig smeltet smør til å ha over potetene og grønnsakene vi hadde ved siden av også.

Det ble litt av en “frokost ” på meg i dag. Og svigerdatteren kom så tidlig hjem at hun  ble nødt til å vente bittelitt før hun kunne sette seg til bords.

Ha en fortsatt fin dag😚

10 kommentarer

Siste innlegg