JEG HAR OVERRASKA MEG SELV I DAG

Jeg hadde ikke vært våken i mer enn  en times tid i dag, før jeg sto i joggesko og med Ester i bånd. Vi skulle på tur!

Det var godt å gå i joggesko. De første turene gikk jeg i gummistøvler. Stor forskjell.

Jeg merker også stor forskjell på pusten etter disse få turene. Det er helt utrolig hvor fort kondisen kommer seg. I dag har jeg gått opp bakken ute på veien uten stopp. Det samme opp gårdsveien da jeg kom hjem igjen. Det at jeg har husket å ta ett par drag av astma-medesinen har nok også litt å si.

Vel ….i dag tok vi av fra hovedveien etter at bakken var besteget. Der går det en traktor/gårdsvei et stykke innover. Der var det fint å gå. Ikke hard asfalt, men grus, litt søle og plutselig et stykke med snø og is.

Rett etter toppen her var det fint å gå igjen. Vi kom oss velberget over glatta her, og da fikk jeg se en traktorvei som gikk rett til skogs. Den gikk vi inn på.

Det var grønt og fint innover der. Masse tyttebærlyng og se.

Og Ester kosa seg.

 

Jeg hørte, og syns jeg så en foss i det fjerne, så vi gikk mot den. Men vi kom ikke lenger da vi kom til denne skråningen. Der var det snø igjen…og traktorveien fortsatte nedover der fikk jeg se. 

 

Vi snudde og rusla tilbake.

 

Jeg bruker appen Strava når jeg går.  Syns det er så spennende se på kartet etterpå. 

Her kan jeg se nøyaktig hvor jeg har gått, og hvor langt jeg gått. 

På bilde under har jeg forstørret kartet litt, og der kunne jeg se at traktorveien  går helt opp til en skogsbilvei lenger oppi skauen her.

Når jeg blir sprek nok og snøen er borte, skal jeg se hvor langt jeg klarer å følge den oppover. 

 

Lag deg en fin ettermiddag og kveld😙

Nå har jeg vært ute å hentet inn ved. Jeg skal sitte og fyre og strikke litt i veslestua.

 

 

#utpåtur #mestring #bedrekondisjon

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg