Jeg har klart å kaste noe.

Som jeg skrev i forrige innlegg har jeg vondt for å kaste ting. Da blir det fort ALT for mye i skuffer, skap, og i flere rom.

Etter dugnaden hos min mor i helga dro jeg med meg enda en pose med småtterier hjem. Jeg syns selv jeg er flink til å si nei til ting jeg ikke kommer til å bruke. Likevel har jeg alt for mye av alt mulig.

I dag bestemte jeg meg for å finne minst like mye å få ut av huset som jeg dro med inn . Det har jeg klart. Litt her og litt der har jeg funnet. En del krus og asjetter bl.a. Jeg må ikke ha skapet stappfullt av det.

Nå går en hel pose på dynga. Gammelt og godt brukt, så akkurat det gidder jeg ikke å legge ut på noen gis-bort side engang.

Nye asjetter, som fortsatt sto i uåpnede esker i et annet skap, ble pakket ut og er nå klare til bruk.

Et par-tre andre ting er lagt ut for salg. Hvis ingen vil ha noe av det går det også på dynga. Noe har også gått rett i søpla her hjemme. Så jeg vil påstå at jeg har kvitta meg med 3 ganger så mye som det jeg hadde med hjem.

Da klarte jeg ett mål i dag da. Jeg er fornøyd jeg. Fikk nesten lyst til å finne mer jeg kan kvitte meg med i morgen.

Før jeg legger meg i kveld skal jeg bære alt bort i bilen. Så er dynga neste stopp for noe av skapfyllet mitt.

 

Ønsker deg en god natt.😙

8 kommentarer
    1. God morgen! Ja, ting må ut av heimen. Hvis ikke ser man ikke det fine man har. Så jeg fortsetter hver søndag med å pælme litt! Man kan ikke ha for mye av alt! Du var veldig flink.

    2. Så flink du har vært!!! Jeg sliter litt med å kaste, ikke så mye. Men jeg bor sammen med en samler som får fysisk vondt når jeg kaster ting som kan være kjekke å ha.
      Jeg må lure ting ut i søpla når han ikke er hjemme. En utslitt kost kastet jeg tre ganger, men dukket alltid opp igjen helt til jeg knakk den i tre deler og fordelte hver del i tre forskjellige søppeldunker tre forskjellige steder i bygda.

    3. Kjempeflink du har vært 😊 Mannen min og jeg holder på å rydde opp vi også, og i helga kastet vi mye vi ikke har savnet og brukt på flere år. Det jeg ikke har brukt eller savnet de siste 5 årene kaster jeg med god samvittighet.

      Vi skal få ordnet ordentlig opp på arbeidsrommet vårt, og gjøre det mer koselig 😊

      Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg