JEG HAR HILST PÅ HAN HER I DAG

Forrige fredag kom han til verden. 7.Mai ble altså fødselsdagen hans. Da hadde min venninne ventet på fødselen siden slutten av April.

Hesten hennes, som heter Herligheten, fikk endelig sitt første føll. Gjett om det var spennende dager da?!?

Hun lovte meg å sende bilde av vidunderet med en gang han ble født. Her er han. Helt “fersk” 

Se så fin han er. Navnet er ikke helt bestemt enda. Men det hun har tenkt på syns jeg er et artig navn.

Jeg håper han kan få det navnet. Det må visstnok sendes inn et skjema for å få godkjent navnet på travhester. Den må få et navn som ingen andre har, eller har hatt de siste 30 årene. Jeg er ganske sikker på at det var det hun forklarte meg en gang vi snakket om hva føllet skulle hete.

Hvis det hadde blitt et hoppeføll skulle det blitt oppkalt etter meg. Tenk så gøy det hadde vært. Jeg ble både stolt og rørt da hun sa det.

Men hun ønsket seg aller mest en hingst, og det ønsket ble oppfylt. Her er han i dag.

Ei uke gammel, og ute sammen med mamma’n sin.

Den andre mamma’n, min venninne, sitter utenfor inngjerdingen og følger med flere timer av gangen nå de første dagene de er ute.

I dag har jeg sittet der lenge sammen med henne. Det var gøy å se den lille rabagasten løpe rundt.

Jeg hadde med meg fotoapparat og knipset masse bilder. De skal du få se en annen dag. Jeg er hos min mor noen dager nå og har ikke pc’n min her. Så akkurat nå blir det bare noen få mobilbilder.

Nydelig er han.  Jeg er stolt tante.

Fortsatt god kveld😚  

 

8 kommentarer

Siste innlegg