JEG HAR FUNGERT I DAG

Har hatt besøk i mange timer i dag, og det har gått helt fint😊 En hel dag uten en eneste liten lur.  Og enda har jeg støvsugd hele 1 etg og laget middag. Pluss kastet ut noen av paprikaplantene jeg tok inn i høst. Det har kommer udyr på dem. Jeg har igjen ei plante, med 1 paprika på. Så jeg får prøve å stelle pent med den. Den står i et annet vindu enn de jeg kastet ut.

Middagen i dag ble en diger kjele med ertesuppe og svineknoke. Og i tillegg kokte jeg poteter og lagde god gammeldags sursøt saus. Tror jeg bare har laget det et par ganger før. Og det er maaange år siden. 

Tydeligvis ble den vellykket, for mannen har spist opp resten av sausen nå i kveld sammen med poteter og kjøtt. Da er det bare ertesuppe igjen til i morgen, men det er greit. Mora mi syns det smakte riktig av den hun også.  Jeg kan huske vi spiste det hos mormoren min da jeg var lita.  Men da var det fersk suppe til forrett, ikke ertesuppe. Neste gang skal jeg lage det i stedet. Det var ikke så lett å plukke ut kjøttet uten å få med ertene også.  Og potetene gidder jeg sjelden å skrelle som dere ser.  Spiser de med skallet på vi😁

Mamma’n min og jeg har strikket litt i dag, mens vi har sett på TV. Mange episoder å gå igjennom av noe vi ser på begge to😊

Jeg begynte på et pannebånd av restegarn, mens jeg venter på refleksgarnet mitt i posten. Kjekt å bruke opp noe av restegarnet.

Dette skal jeg gjøre ferdig i morgen…OG feste trådene på både det og lua.  Jeg er så glad for å ha hatt en normal dag i dag. Krysser fingrene for en ny fin dag når jeg våkner i morgen. God natt til alle der ute😚

3 kommentarer
    1. Så bra at du har hatt en dag hvor kroppen fungerer.
      Vi hadde også fersk suppe og koktkjøtt i sur-søt saus da jeg var barn. Tror aldri jeg har laget det selv.I såfall er det lenge siden…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg