Jeg har begynt på sommerjobben min.

I ettermiddag fikk jeg fylt bilen min med vaskeutstyr.  Alt jeg trenger til sommerjobben ble lasset inn i bagasjerommet. 

Jobben tar ikke lange stunda å få gjort unna. Max en halv time. Jeg skal rett og slett vaske et toalettrom på en badeplass i nærheten. Rommet er rent og ryddig i seg selv, så det er ingen problem å holde det vedlike.

Jeg dro bort og tok en vask der i kveld. Nå som sola skinner og det er badevær de-lux, blir det nok flere ganger i løpet av uka.

Det var ganske mye folk der da jeg kom ved 20-tida. Sola skinte fortsatt der borte på stranda. Og mange avkjølte seg i vannet.

Jeg, som har bodd her i 4 år nå, har aldri vært på den stranda før. Jeg visste ikke at det var noen badeplass såpass nær oss engang, før Brit (Kjerringtanker.blogg.no) nevnte det for meg for ei lita stund siden.

Det heter Sandsbråten der borte. Snakk om pussig sammentreff. Rett etter at hun hadde nevnt plassen, ble jeg spurt om jeg kunne ta den lille feriejobben nettopp der.

Så i kveld har jeg både  jobbet og tatt sommerens aller første bad i samme slengen. Det var kjekt.

Det var deilig badetemperatur i vannet, og godt med et kveldsbad før jeg reiste hjem igjen. 

 

 

Det lille “hattefjellet” du ser langt der borte i bakrunnen heter Andersnatten. Jeg husker ungene var der på tur med skolen en gang i tiden. Den gangen hadde jeg ingen anelse om hvor det var. Men jeg husker det spesielle navnet.

 

Da sier jeg god natt til deg som ikke har lagt deg ennå😙

Jeg må prøve å sove snart. For i morgen vil jeg prøve å få blitt med gutta mine ut å fiske på fjorden.

Sov godt😚 

 

 

9 kommentarer
      1. Så gøy med en liten jobb. Det var ikke do på Sandsbråten da vi frekventerte der.
        Vi prøvde to ganger å nå Andersnatten. Første gangen valgte vi feil topp, og oppdaget plutselig under en drikkepause i steinura på vår topp at vi satt og beundret Andersnatten….
        Den andre gangen ble vi overfalt av torden. lyn og styrtregn og ga opp forsøket.

        1. Ja..også så deilig å kunne ta et bad i samme slengen😁
          Hahaha… Det ville jeg likt å sett, selv om jeg ser det for meg, da dere oppdager at dere sitter og beundrer Andersnatten🤣

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg