Jeg fikk ordnet mye i går.

Jammen rakk jeg mye i går. Først legebesøk som gikk veldig fint. Blodtrykket var bra, og jeg fikk lov til å trappe ned til minste dose med antidepressiva. Jeg skal prøve og se hvordan det går. Blir det for galt er det opp igjen på dosen jeg har brukt de siste månedene igjen med en gang. Jeg syns det er verdt forsøket.

Etterpå ble det som jeg skrev i går, endel venting i Vestfossen. Greit nok. Jeg satte meg på en benk og spiste et rundstykke og en banan, mens jeg studerte trærne i gata.

Jeg var på jakt etter Or i går. Til garnfarging selvfølgelig. Jeg har aldri tenkt over hvordan blader og stammer ser ut på trær, eller hva de heter. Nå er det plutselig viktig og finne de rette trærne med riktig bark, riktige blader og riktig navn.

Dette er knipset i sentrumsgata. Bladene lignet, men de var litt for store og blanke syns jeg.

Jeg fikk nok lete mer et annet sted.

Endelig åpnet garnbutikken jeg ventet på å komme inn i. Og etter litt frem og tilbake fant vi til slutt det samme garnet jeg hadde bestilt på nett, fra Ull.no. To nye hesper med garn jeg kan farge ble med en veldig blid meg ut av butikken. Og turen kunne gå videre til min mor i Hokksund.

Der ble det kaffe og mat. Og jeg festet de siste trådene i toppen jeg hadde strikket ferdig til henne. Hun måtte bare værsågod prøve den og stå modell med en gang. Selv om hun ikke hadde det helt rette antrekket å ha den utenpå. En ganske vid kjole…med striper. Det vil nok se bedre ut med bukse, og singlet under toppen.

Jeg måtte ut å hente den nye “doningen” hennes også før bildet ble tatt. Hun klarte å vri ryggen galt da jeg var der. Kjekk doning i nødstilfeller. Noe å støtte seg på.

Jeg hadde tenkt at jeg skulle rekke biblioteket i Hokksund også.  Men der gikk jeg på en smell. De stengte klokka 15.00. Det var dumt jeg ikke stoppet på vei bort til min mor. Da hadde jeg rukket det. Jeg trodde de hadde åpent til 19.00. Ok…da vet jeg det til neste Hokksund-tur.

Jeg fikk gjort unna mathandel på vei hjem da i hvertfall. Og jeg kjørte sakte der jeg kunne for å studere bark og blader på trærne langs veien.

Et par steder måtte jeg stoppe jeg for å se nærmere på sakene også.

Dette så riktig ut. 

 

Mye forskjellige planter og blomster er det i veikanten også nå om dagen.

Noen lurte sikkert litt på dama som sto og kikket på trærne mens bilen sto med blinklysene på.

Jeg kom meg da hjem til slutt.

Fortsettelsen av kvelden kommer  senere. Nå har jeg tulla lenge nok med å prøve å få mobilbilder over på pc’n.

Ha en fin dag 😙

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Kjempegodt å høre at blodtrykket var bedre, og jeg håper det går bra med nedtrapping av tablettene ❤😊

      Jammen har du vært effektiv og kjempeflink 😊

      Toppen var kjempenydelig, og for en nydelig farge 😊

      Kjempefine bilder du har tatt 😊

      Ønsker deg en kjempefin torsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg