Jeg fant planter til garnfarging.

I går skrøt jeg av nydelig temperatur. Vel….det var bare frem til jeg kom ned til Hokksund. Min mor satt ute i skyggen, og det var ikke så værst helt til å begynne med. Men det gikk ikke så lange tiden før det ble ulevelig varmt. Vi måtte gå inn til slutt.

Før jeg tenkte å lande i sofaen inne ville jeg se hvor yngstemann flytter inn i leilighet i dag. Han kjørte bort og viste meg huset med leiligheten. Helt greit, men dårlig med uteplass. Uansett gleder han seg villt til å få sitt eget krypinn sammen med en kamerat. I går hadde han nedtelling av timer til de skulle få nøkkelen i dag. De er helt sikkert i full gang med kjøring av flyttelass nå.

Da jeg var på vei ned til Hokksund kjørte jeg sakte der jeg kunne. Grøftekanter måtte studeres så godt jeg kunne i fart.

Jeg så flere steder hvor det sto Reinfann. Muligheter til å stoppe var det også flere plasser, så jeg tenkte jeg skulle plukke med meg en del på hjemturen. Men tror du ikke det første jeg så da yngstemann og jeg rundet hjørnet på veien ut fra min mor var nettopp det samme. Masse Reinfann. Det var bare å kaste seg ut av bilen og forsyne seg i solsteika. 

Dette burde være nok til å få en kjele med fargebad.

Hvis jeg bruker både blomster og blader skal det gi en type gul eller grønn farge.

Det kan hende jeg prøver meg på dette i dag. Jeg blir jo ganske nysgjerrig på hvordan fargen blir.

Ute er det for varmt å holde på med noe uansett. Det kan bli varmt nok å holde på med garnfarging inne også. Vi får se hva dagen bringer.  Foreløpig har jeg holdt meg i ro med heklinga mi.

På vei hjem i går var jeg innom og besøkte min datter og barnebarna også. De hadde kommet hjem fra en ukes tur med campingvogn. Bl.a hadde de vært i Bergen, Voss og Loen. De hadde også overnattet på en campingplass i Eidfjord.

Der var jeg og min venninne på ferietur for et par år siden. Vi hadde leid oss rom på Bergslien Turistheim.

Vi hadde noen fine dager der. Vi må nok tenke på en helgetur eller noe sånt igjen snart. Minner bør sankes😊

Ha en fin dag😙

 

6 kommentarer
    1. Artig å plukke planter til å farge selv. Deilig for sønnen med å få seg et eget sted å bo. Klart de ønsker det.
      En del av livet det vettu…

      1. Ja det er like spennende hver gang å se hvordan fargen blir😃
        Jeg skjønner godt at han gledet seg til å flytte i leilighet. Fornøyd gutt som ringte meg i går kveld. Da hadde de fått inn alle de store viktige tingene.

    2. Så kjempekoselig blogginnlegg med fine bilder 😊 Takk for oppklaring av navnet på reinfan-blomsten. Den hadde jeg tenkt å spørre om hva het, for jeg tok bilde av den da jeg gikk en tur her om dagen.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg