Jeg er så glad i mr. Kenwood

Jeg fikk han av mannen min i gave for et år siden ca. Han syns jeg holdt på med så mye kokkelering på kjøkkenet at jeg hadde bruk for en som gjorde ting og tang litt enklere for meg

Det var den beste gaven jeg kunne fått.  Det og symaskinen selvfølgelig .

I dag har jeg fylt han , altså mr. Kenwood , ikke mannen, med vann , smør, salt , gjær og litt forskjellig mel. Så blandet han alt for meg , bare jeg trykket på den rette knappen hans. Men først ville han ha på den riktige delen som hørte til denne blandingen.  Nemlig eltekroten. 

Og det gikk så det suste det. Nå står han på kjøkkenet og passer på verket sitt. Han venter tålmodig på at deigen hans blir dobbelt så stor.  Og det blir den . Han er så flink atte. 

Men det er ikke bare han som har vært flink i dag. Det har nemlig jeg også.

Selv om det ble lite med søvn i natt også, våknet jeg nesten 3 timer før jeg pleier.  

Jeg sto opp og tok litt kaffe med mannen min. Han så ut som et spørsmålstegn da jeg runda hjørnet  på kjøkkenet . Det var da ei ukristelig tid for meg å stå opp, mente han nok. Men han  ble veldig glad for selskap til kaffen da.

Jeg har faktisk fått ordnet litt annet også alt i dag. Vaskemaskinen er sikkert ferdig alt. Blomstene, som begynte og skrike etter vann , fikk påfyllet sitt. Og kjøkkenet er ryddet etter gårsdagens bombing med brødsmuler og oppvask.

Så nå skal jeg bare vente til Kenwood’s deig er ferdig hevet. Så kan jeg ta resten av jobben med å få i stand to ferske brød her i dag.

Ha en fin dag.

 

#Kenwood #bake #brød #tidligoppe #morgenfugl

 

7 kommentarer
    1. Det høres ut som dagen din er god <3 Og ingenting er bedre enn det 🙂 Var skikkelig bakeguri før men etter at englebassene ble store har det blitt mye mindre baking. Du er driftig ha en nydelig dag <3

      1. Ja jeg har en bra dag i dag😊 Det et så deilig . Jeg bakte også en del da ungene var små og spiste det. Omtrent rett fra stekeplata.
        Nå har jeg fått en mann som elsker hjemmebakte brød, og all annen gjærbakst. Og da er det jo plutselig moro igjen.
        Ha en nydelig dag du også. Håper hodepinen din gir seg🌷

    2. Kenwood er virkelig gode greier. Jeg har en gammel en, nærmere 30 år gammel, og den er skikkelig god enda. Har ingen planer om å bytte ut den før den evt. skulle slutte å virke.
      Nå for tiden baker jeg sjelden. Jeg er jo mye alene, og helsa svikter. Så det blir en gang i ny og ne 🙂
      Fine kvelden til deg ♥

      1. Jeg hadde en type kjøkkenmaskin tidligere også. Men ikke med bakebolle, visp og eltekrok på. Den er satt langt vekk nå.
        Er blitt så glad i denne Kenwooden. Det er så mange muligheter med den. Tror det eneste som ikke er på den er kjøttkvern😊 Og det er ikke akkurat det mest nødvendige utstyret 😊
        Ha en fin kveld du også😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg