Jeg er gressenke.

Mannen min er på flere dagers jakttur på fjellet. Det betyr at jeg er gressenke for tida. Jeg koser meg med det jeg. En liten eremitt som jeg er.

I går kveld laget jeg en enkel og god middag og nøt den i helt egen majestet til lørdagens tv-programmer. 

Det ble en gryterett fra pose med påfyll av løk, tomater, chili og krydder. To pølsebrød som lå i brødskuffen gikk en runde i brødristeren og ble godt tilbehør.

Snart skal jeg spise restene til frokost/ lunsj. Jeg begynner å bli sulten.

Mannen har vært snill og fylt opp med masse ved til meg inne i stua. Han har stabla det langs veggen ved ovnen. Det kjennes ut som jeg kan fyre opp i den nå. Tror ikke det er så mange gradene her for øyeblikket.

Jeg har en snill mann da. Og det skal  bli godt å få han hjem igjen når det har gått noen dager. Forhåpentligvis har vi nylada batterier begge to innen den tid. Noen ganger er tid for seg selv helt nødvendig. 

Ha en fin søndag😚

 

#gressenke #alenetid

12 kommentarer
    1. Deilig med litt egentid, med god mat og varme i peisen 🥰
      Her i Oslo regne det som om noen har åpnet slusene over hode på oss, og vannet flyter og lager innsjøer. Jeg har skrudd på varmeovnene og koser meg inne med blogg og håndarbeid 😊 Ha en fortsatt fin søndag.

      1. Takk😊
        Jeg kosa meg i hele går😊
        Egentid er viktig.
        Jeg så alt vannet som var kommet flere steder i går på nyhetene. Her var det heldigvis ikke sååå ille, men det kom noen bra skurer her også. Det er godt å være inne da😊

    2. Det er bra og kunne kose seg i eget selskap.
      Men så er det godt og vite at det er en der ute som kommer hjem igjen.
      God søndag videre til deg.

      1. Ja…det er det som er så fint😊. Jeg vet at han kommer hjem igjen etterhvert 😊 Og da er det ingen problem å nyte noen dager i eget selskap😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg