Jeg dro på impulsivt besøk.

I går kveld dro jeg avgårde på besøk til venninna mi i Vestfossen. Det var slettes ikke planlagt i det hele tatt. Jeg tenkte jeg bare skulle bruke litt tid på skravling i telefonen med henne ei stund til en kaffekopp hvis hun hadde tid. Jeg hadde brukt ei god stund på å Google meg frem til en eller annen oppskrift som kunne passe til noe av garnet jeg har igjen her.

Jeg måtte legge fra meg det siste  sitteunderlaget jeg begynte på. Det fantes ikke mer igjen av ullgarn som kan toves her. Jeg må finne et sted hvor de har samme tykkelse og kjøpe et par nøster.

Pluss at jeg hadde gått igjennom en pappeske til, som sto i stua og inneholdt en del papirer og permer og litt annet div. Så jeg trengte en kaffepause.

Vi ble i grunnen veldig fort enige om at jeg kunne kjøre ned til henne og se på Farmen der, siden hun var hjemme for kvelden. Jeg sa jeg var nødt til å gå en tur også, og det var null problem for henne. Dermed ble alt av søppel jeg hadde sortert presset ned i den tomme esken. Jeg fikk plass til papirsøppel, restavfall og matavfall oppi den. Kjekt…så kunne jeg bare stoppe ved avfallsdunkene å bli kvitt det med en gang.

Det tar en halvtimes tid å kjøre til henne. Jeg var ved 19 tida. Framen ble glemt da vi hadde rigget oss til med hver vår tekopp. Vi hadde litt mye å skravle om før vi i det hele tatt kom oss ut på tur.

Det ble nesten en halvtimes tur med en lengde på 1,5 km. Med oppoverbakker og skravling samtidig ble jeg nødt til å stoppe noen ganger for å få igjen pusten.

Her er vi nesten ferdig med oppoverbakkene og jeg måtte knipse et bilde. Vi så helt over til Funkelia skisenter i Kongsbeg derfra. Jeg mitt naut skjønte ikke at det var det alle lysene langt der borte var. Såpass retningsans har jeg ikke da jeg er ute å går. 

Og det var da fryktelig hvor nærme Kongsberg ble sånn i luftlinje.

Jeg fikk igjen pusten ganske fort da vi kom oss tilbake og kunne plassere oss i sofaen igjen. Så formen er bedre enn den var i sommer, og i lange tider før det.

Vi ble sittende og skravle med enda 2 kopper hver med te. Og da ble det alt for sent å sette på Farmen. Det ble til at jeg så på den da jeg kom hjem i stedet. Da var det nesten blitt midnatt.

Og sovet har jeg ikke gjort enda. Jeg har prøvd 1 times tid et par ganger, men gitt opp. Har strikket litt i mellom forsøkene. Nå har jeg spist frokost og ligger her og blogger på telefonen. Sønnene mine skulle komme opp hit ganske tidlig i dag. Innen den tid har jeg nok muligens sovnet. Men jeg sa de bare fikk ringe og vekke meg når de kommer. De skulle komme med plater jeg skal ha til sy-og hobbybord. Jeg er spent på hvordan det blir når de får det på plass. Jeg har ventet lenge på det.

 

HA EN FIN NY UKE ❤

6 kommentarer
    1. Koselig med impulsivt besøk.🤗
      Turkompis fikk du også.👍🏻
      Det blir kjekt å få hjelp til å få sybordet ditt på plass.🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg